اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا: سازمان ملل درباره شکنجه‌گاه‌های مخفی ایران تحقیق کند

سفیر آمریکا در سازمان ملل: حکومت ایران به‌خاطر سرکوب و شکنجه معترضان باید مسئول و پاسخگو شود

بر اساس یافته‌های سی‌ان‌ان تنها در شهر سنندج دست‌کم شش بازداشتگاه مخفی دایر شده است - Telegram/@Neday_pars

دو هفته پس از انتشار گزارش تحقیقی شبکه خبری سی‌ان‌ان از شناسایی مکان ده‌ها شکنجه‌گاه مخفی در ایران، شماری از سناتورهای آمریکایی با انتشار نامه جمعی از سازمان ملل متحد خواستند درباره ابعاد سرکوب و شکنجه کنشگران سیاسی در ایران مجموعه تحقیقات مستقلی را شروع کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد چهارشنبه هشتم مارس (۱۷ اسفند) نوشت: اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ضمن اشاره به گزارش تحقیقی سی‌ان‌ان، حکومت ایران را متهم کرده‌اند که از پیش برای سرکوب و شکنجه معترضان آماده شده است.

در بیانیه مشترک اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، از نهاد تازه‌تاسیس کمیته حقیقت‌یاب شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده تا موضوع شکنجه در ایران را با توجه به یافته‌های گزارش تحقیقی سی‌ان‌ان در دستورکار قرار دهد.

علاوه بر اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، میشل تیلور، نماینده دولت آمریکا در سازمان ملل، هم روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن اشاره به گزارش سی‌ان‌ان خواهان دخالت سازوکارهای تحقیقی سازمان ملل درباره موارد شکنجه در ایران شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته نماینده دولت آمریکا در سازمان ملل، کشف‌ شکنجه‌‌گاهای مخفی در ایران به‌شدت نگران‌کننده است.

به‌گفته میشل تیلور، جامعه بین‌المللی باید مقام‌های حکومت ایران را به‌‌سبب ارتکاب این اقدامات شنیع مسئول و پاسخ‌گو کند.

گزارش تحقیقی سی‌ان‌ان که در دوم اسفند‌ماه منتشر شد نشان می‌دهد دستگاه‌های اطلاعاتی-امنیتی جمهوری اسلامی، در دست‌کم ۳۶ نقطه از کشور، در استان‌های مختلف ایران، برای سرکوب و زیر فشار قرار دادن مخالفان، شکنجه‌گاه مخفی دایر کرده‌اند.

بر اساس یافته‌های سی‌ان‌ان، تنها در سنندج دست‌کم شش بازداشتگاه، در زاهدان پنج و در شهر تهران دست‌کم هشت بازداشتگاه و شکنجه‌گاه مخفی تاسیس شده است.

بیشتر از جهان