شاهزاده رضا پهلوی: این رژیم سقوط می‌کند و ایران آزاد می‌شود

«من آمدم چون هموطنانم پیامی دارند که باید از جانب آن‌ها رسانده شود.»

شاهزاده رضا پهلوی در جریان سفر اروپایی‌اش، از قانون‌گذاران غربی خواست به «مردم ایران کمک کنند» تا خواسته‌‌شان برای ایرانی آزاد و دموکراتیک تحقق پیدا کند.

او در مصاحبه با نشریه بریتانیایی ساندی اکسپرس گفت: «این رژیم سقوط می‌کند و ایران آزاد می‌شود.»

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه افزود: «ما به اروپا می‌گوییم به مردم ایران در این روند کمک کنند زیرا هزینه را برای هموطنان ما کمتر می‌کند. همچنین به آن‌ها می‌گوییم برای روز بعد [سقوط جمهوری اسلامی] آماده باشند، همان‌طور که ما ایرانی‌ها داریم خودمان را آماده می‌کنیم.»

در جریان سفر شاهزاده رضا پهلوی به بریتانیا، صدها نفر از حامیانش از سراسر کشور و شماری از سایر کشورها به لندن آمدند.

فرزند آخرین شاه ایران تاکید کرد در پی تکیه به تخت پادشاهی نیست و در عوض مایل است «مرکز ثقل»  شورای ملی ایران باشد تا همه گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی را زیر پرچم نظامی دموکراتیک و سکولار گرد هم آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به ساندی اکسپرس گفت: «من آمدم چون هموطنانم پیامی دارند که باید از جانب آن‌ها رسانده شود.»

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه افزود: «آن‌ها در خیابان‌ها مبارزه می‌کنند، اعتصاب می‌کنند، زندانی و شکنجه می‌شوند، و من فقط دارم به وظیفه‌ای که در قبال آن‌ها و کشورم دارم عمل می‌کنم.»

«ماموریت خانواده من برای کشورمان همواره در خدمت استقلال، آزادی و آبادی ایران بوده است. ما بدون هیچ‌گونه انتظار و چشمداشتی، به این ماموریت متعهدیم.»

دکتر آلن مندوزا، مدیر اندیشکده انجمن هنری جکسون که در لندن میزبان شاهزاده رضا پهلوی بود، این موضع را «تحولی دموکراتیک» خواند و گفت: «او اکنون از نظر آنچه می‌تواند عرضه کند در جایگاه بسیار متفاوتی قرار دارد. او خود را از معادله خارج کرده است و می‌‌خواهد در زمینه دموکراسی برای ایرانیان به دستاوردی تازه برسد.»

مندوزا با اشاره به تلاش شاهزاده رضا پهلوی برای گرد هم آوردن گروه‌های مخالف، گفت: «این تغییری کاملا چشمگیر بوده و او را تا این‌جا به اثرگذارترین رهبر مخالفان تبدیل کرده است.»

شاهزاده رضا پهلوی بار دیگر از رهبران غربی خواست بدون مداخله نظامی، به جمهوری اسلامی فشار بیاورند، از جمله اعمال تحریم‌های سخت‌تر و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی.

او به ساندی اکسپرس گفت: «درست مثل سایر رژیم‌های تمامیت‌خواه در سراسر جهان، این رژیم باید تحت فشار قرار گیرد‌ــ از قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی گرفته تا اعمال تحریم‌های ماگینتسکی علیه مقام‌های جمهوری اسلامی.»

شاهزاده رضا پهلوی در پایان گفت: «اما علاوه بر این، زمان آن رسیده است تا راهبرد حمایت حداکثری از مردم ایران به کار گرفته شود. اگر مردم ایران برای آینده بهتر جهان مبارزه می‌کنند، سزاوارند از طرف جامعه بین‌المللی حمایت شوند.»