کوپرنی؛ از لباس اسپری‌‌شده بلا حدید تا سگ‌ربات

انتظارها از کوپرنی در این فصل بالا بود، زیرا این خانه مد پربیننده‌ترین لحظه سال ۲۰۲۲ را خلق کرد

کوپرنی پس از اجرای به‌یادماندنی لباس اسپری‌شده بلا حدید در فصل گذشته، در یک اجرای تئاتری با مدل‌ها، با یک دسته سگ رباتی به سکوی نمایش برگشت.

نمایش پاییز و زمستان ۲۰۲۳ کوپرنی که در تئاتر ملی دُ لا دانس پاریس روی صحنه رفت، بر اساس بازآفرینی افسانه فرانسوی «گرگ و بره» اثر ژان دولافونتن اجرا شد اما گرگ‌ها جایشان را به سگ‌های رباتی داده بودند.

انتظارها از کوپرنی در این فصل بالا بود، زیرا این خانه مد پربیننده‌ترین لحظه سال ۲۰۲۲ را خلق کرد و در سپتامبر گذشته پیش چشم تماشاگران لباسی را روی تن بلا حدید اسپری کرد. سباستین م‍یر، مدیر خلاق و یکی از بنیان‌گذاران این نشان که سه روز مانده به نمایش هفته مد ۲۰۲۳ در مقر جدید ۴۰۰ متر مربعی این نشان تجاری در پاریس صحبت می‌کرد، گفت: «این واقعا دیوانه‌کننده بود؛ ما هرگز چنین واکنشی را انتظار نداشتیم.»

کوپرنی یک‌شبه چند صد هزار دنبال‌کننده به دست آورد. آرنو ویلن، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران کوپرنی، می‌گوید: «اینستاگرام ما ترکید. نمی‌توانستیم آن را باور کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سباستین میر و آرنو ویلن که در زندگی و کار شریک‌اند، برای تکرار موفقیت اجرای قبلی، کار سختی در پیش داشتند که به‌خوبی از عهده آن برآمدند.

در اجرای این فصل، مدل‌های حاضر بر سکوی نمایش نقش بره‌ها را بر عهده گرفتند، در حالی که گرگ‌ها با پنج سگ‌ربات جایگزین شده بودند، یکی از از این سگ‌ها با مهمان‌های ردیف جلو نمایش خوش‌وبشی کرد و در ادامه، در یک سکانس طراحی‌شده، ژاکتی را از تن ریان ون رومپای، یکی از مدل‌ها، بیرون کشید و بعد آن را پس داد.

همان سگ‌ربات بازیگوش بعدا به سراغ لیلا ماس رفت که از روی صحنه می‌گذشت و کیف کوچک او را گرفت. هنگام نمایش هم سگ‌های رباتی مقابل مدل‌ها سر فرود آوردند و تعظیم کردند.

کوپرنی پیش از لباس اسپری‌شده نیز در مسیر رشد قرار داشت. فروش این مارک از سال ۲۰۲۱ در هر فصل دو برابر شد و در سال ۲۰۲۲ به چند میلیون رسید.

به گزارش ووگ فرانسه، کوپرنی از یک «تازه‌ازراه‌رسیده» بین خودی‌های مد به نشانی شناخته‌شده در جهان تبدیل شده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by coperni (@coperni)

میر و ویلن برای ترتیب دادن این نمایش، مدت کوتاهی پس از آخرین نمایش، با شرکت رباتیک بوستون داینامیکس تماس گرفتند. این دو اوایل سال جاری به بوستون پرواز کردند تا با سگ‌های رباتی «دیدار» کنند. آن‌ها تصمیم گرفتند با بوستون داینامیکس همکاری کنند زیرا این شرکت با امضای منشوری متعهد شده است که هرگز ربات‌هایش را مسلح نخواهد کرد.

نیکولاس نوئل، مدیر بازاریابی و ارتباطات بوستون داینامیکس، می‌گوید که یک ماکت از صحنه نمایش کوپرنی در دفتر مرکزی بوستون داینامیکس ساخته شده بود و ربات‌ها هفته‌ها حرکات طراحی‌شده اریک کریستیسون، رقصنده و طراح حرکات، را تمرین می‌کردند.

این نخستین‌باری نبود که ما ربات‌ها را در صحنه نمایش مد می‌دیدیم. از بازوی رباتیک مک‌کویین که شالوم هارلو را برای اس‌اس۹۹ اسپری می‌کرد تا ربات غول‌پیکری که با ایرینا شایک در فیلیپ پلن (Philipp Plein) در ای دبلیو ۱۸ روی سکوی نمایش راه رفت، طراحان مدت‌ها است این فضا را آزمایش کرده‌اند. برای کوپرنی این اجرا ترکیبی از کهنه و نو، قدیم و جدید است؛ برگزیدن یک افسانه معروف و بازاندیشی و بازتعریف آن برای بررسی رابطه بین انسان و فناوری.

بیشتر از مُد و زیبایی