پسوند همسر از عنوان «ملکه کامیلا» برداشته می‌شود

ملکه الیزابت دوم در فوریه سال گذشته خواست تا عروسش «ملکه همسر» خوانده شود

تصور می‌شد که زمانی که شاهزاده ولز به سلطنت برسد، همسر او هرگز ملکه نامیده نخواهد شد- Alastair Grant / POOL / AFP

به گفته منابع معتبر همان‌طور که تصور می‌شد پس از تاجگذاری شاه چارلز، کامیلا به‌جای «ملکه همسر» با عنوان «ملکه» شناخته خواهد شد. احتمالا در آینده‌ای نزدیک کاخ باکینگهام در بیانه‌ای رسمی کامیلا را به‌جای «ملکه همسر» رسما «ملکه» معرفی کند.

ملکه نامیدن کامیلا شاید در سال‌های اخیر چندان بحث داغی به نظر نیاید، اما زمانی که کامیلا در سال ۲۰۰۵ با شاهزاده وقت ولز ازدواج کرد، به شکل گسترده‌ای تصور می‌شد که زمانی که شاهزاده ولز به سلطنت برسد، همسر او هرگز ملکه نامیده نخواهد شد. این بدبینی به‌دلیل رابطه طولانی عاشقانه او با چارلز بود، رابطه‌ای که حتی در دوران ازدواج او با دایانا نیز ادامه یافت. رابطه‌ای که دایانا در مصاحبه مشهور خود درباره آن گفت: «ما در این ازدواج سه نفر بودیم، بنابراین [ازدواجمان] کمی شلوغ بود.»

این مسیری طولانی برای ملکه بوده است و در فوریه سال ۲۰۰۵، زمانی که نامزدی چارلز با کامیلا پارکر بولز اعلام شد، غیرقابل‌تصور به نظر می‌رسید.

در بیانیه کاخ در آن زمان آمده بود: «تصمیم بر این است که خانم پارکر بولز زمانی که شاهزاده ولز بر تخت نشست، از عنوان علیاحضرت شاهزاده خانم همسر ولز استفاده کند.»

هنگامی‌که چارلز و کامیلا در آوریل ۲۰۰۵ ازدواج کردند، او عنوان شاهزاده خانم ولز را دریافت نکرد، چرا که در چشم عموم این عنوان متعلق به شاهزاده خانم دایانای فقید بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کامیلا موفق شد دل مردم را به دست بیاورد

تلاش طولانی‌مدت کامیلا در حمایت از خانواده سلطنتی و فعالیت‌های خیریه، به‌علاوه گذشت زمان و نشان دادن عشق پایدارش به چارلز برای جلب نظر افکار عمومی کافی بود و سرانجام باعث شد ملکه الیزابت دوم در فوریه سال گذشته بخواهد عروسش «ملکه همسر» خوانده شود. به گفته منابع آگاه نزدیک به نشریه بریتانیایی دیلی میل، اکنون کاخ باکینگهام قرار است پا را از این هم فراتر بگذارد. تصور می‌شود که بخشنامه دربار که ثبت رسمی القاب سلطنتی را بر عهده دارد نیز ممکن است به زودی منعکس‌کننده این تغییر باشد.

«شاهزاده همسر» یا «ملکه همسر» عنوان رسمی اشخاصی است که با شاه یا ملکه بریتانیا ازدواج کنند. شاهزاده فیلیپ همسر الیزابت دوم، به طور رسمی «شاهزاده همسر» بود گرچه کمتر کسی او را با این عنوان می‌شناخت. همسر جورج ششم نیز از نظر فنی ملکه همسر بود، اما در بین عموم به سادگی به‌عنوان ملکه الیزابت شناخته می‌شد.

همچنین هنگامی‌که ملکه ویکتوریا درگذشت و پسرش ادوارد هفتم جانشین او شد، همسرش بدون استفاده از عنوان «همسر» از شاهزاده خانم ولز به ملکه الکساندرا تبدیل شد و اکنون، تقریبا ۲۰ سال پس از ازدواج با چارلز، کامیلا تنها یک قدم با اینکه به سادگی «ملکه» خطاب شود فاصله دارد.

او تا دو ماه دیگر در وست مینستر ابی در کنار پادشاه تاجگذاری خواهد کرد.

بیشتر از زندگی