انفجاری در ایالت بلوچستان پاکستان چهار کشته و ۱۰ زخمی به جا گذاشت

پلیس می‌گوید حادثه ناشی از انفجار یک بمب جاسازی‌شده در یک موتورسیکلت بوده است

پیش‌بینی می‌شود تحریک طالبان پاکستانی که ضد دولت پاکستان می‌جنگد، مسئول این انفجار باشد- Dunya News

بازار راخنی در منطقه برخان ایالت بلوچستان پاکستان صبح یکشنبه ۲۶ فوریه، شاهد انفجاری مهیبی بود که تعدادی کشته و زخمی به جا گذاشت. پلیس ایالت بلوچستان می‌گوید این انفجار زمانی رخ داد که بازاریان در حال باز کردن مغازه‌هایشان بودند. به گزارش روزنامه داون چاپ پاکستان، در این حادثه ۴ تن کشته و ۱۰ تن زخمی شده‌اند.

سجاد افضل، از اعضای پلیس منطقه برخان، با تایید کشته‌شدن برخی مردم این حادثه، گفت بمب دست‌سازی که در یک موتورسیکلت جاسازی‌شده بود، عامل انفجار در بازار راخنی بود. او می‌گوید مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند. به گفته افضل سجاد، منطقه محل حادثه در محاصره پلیس قرار گرفته و بررسی‌ها آغاز شده است. در همین حال، ویدیوهای از این حادثه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد مردم در حال جمع‌آوری اجساد و انتقال آن‌ها به بیمارستان‌اند. البته منابع رسمی هنوز این ویدیوها را تایید کرده‌اند اما شواهد نشان می‌دهد که تعداد تلفات این حادثه بیشتر از چهار تن است.

عبدالقدوس بیزنجو، سروزیر ایالت بلوچستان، به رسانه‌ها گفت که عاملان این حادثه را در اسرع وقت به چنگال قانون خواهد سپرد. او ادامه داد: «تروریست‌ها برای دستیابی به اهداف شیطانی خود بی‌اطمینانی ایجاد می‌کنند. اما ما اجازه نخواهیم داد عناصر ضددولتی موفق شوند. کسانی که خون مردم بی‌گناه را ریختند، دشمن بشریت‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما پیش‌بینی می‌شود تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) که ضد دولت پاکستان می‌جنگد، عامل این حمله باشد.

این انفجار در حالی صورت می‌گیرد که روز شنبه نیز یک بمب مغناطیسی در منطقه کلات ایالت بلوچستان به کشته شدن دو افسر پلیس و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد. این بمب مغناطیسی  خودرو گشت‌زنی نیروهای پلیس در منطقه کلات نصب‌ شده بود و از راه دور کنترل می‌شد.

حملات انتحاری و انفجاری در پاکستان روزبه‌روز افزایش می‌یابد. به گزارش رسانه‌های پاکستان، تقریبا روزی یک حمله تروریستی در پاکستان انجام می‌شود. تحریک طالبان پاکستانی در آخرین روز نوامبر ۲۰۲۲ به آتش‌بس چندماهه با دولت پاکستان خاتمه داد و هشدار داد که حملات گسترده‌ای را علیه دولت این کشور سازماندهی خواهد کرد. از زمان تاکنون این گروه چندین حمله خونین علیه دولت پاکستان صورت داده است.

دولت پاکستان می‌گوید پشت فعالیت طالبان پاکستانی، دست امارت اسلامی طالبان قرار دارد و طالبان افغانستان پایگاه‌های آموزش نظامی در اختیار طالبان پاکستانی قرار داده‌اند. دولت پاکستان به‌تازگی فشار زیادی بر طالبان افغانستان وارد کرده است تا دست از حمایت تی‌تی‌پی بردارند؛ اما یک رسانه پاکستانی اخیرا گزارش داد که طالبان به شرطی حاضر شده‌اند طالبان پاکستانی را خلع سلاح کنند که دولت پاکستان هزینه‌های لازم در این رابطه را بپردازد.

بیشتر از