یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی ساختمان خیابان بهار تهران جان باخت

سخنگوی آتش‌نشانی تهران: علاوه بر جان باختن رضا دارابی، فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی پایتخت، دست‌کم سه آتش‌نشان دیگر هم در عملیات مهار حریق ساختمان بهار مصدوم شده‌اند

ایسنا از احتمال ریزش این ساختمان خبر داد و افزود با وجود مهار آتش‌سوزی، محدودیت‌های ترافیکی در خیابان بهار پابرجاست - Bahareh Asadi/IRIB News

آتش‌سوزی در یک ساختمان ۱۰ طبقه اداری‌-تجاری خیابان بهار تهران که از صبح شنبه آغاز شده بود سرانجام در ساعت‌های پایانی شامگاه شنبه مهار شد. سخنگوی آتش‌نشانی‌تهران تایید کرد رضا دارابی، فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران، در جریان اطفای این آتش‌سوزی جان باخته و شماری از آتش‌نشانان حاضر نیز مصدوم شده‌اند.

آتش‌سوزی در ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری شماره ۱۵۳ خیابان بهار، واقع در نزدیکی تقاطع بهار و طالقانی، از ساعت ده و نیم صبح شنبه، شش اسفند‌ماه، آغاز شده بود.

به‌گفته جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، پس از اعزام نیروهای امدادی به محل آتش‌سوزی، مشخص شد که این ساختمان دارای هفت طبقه روی سطح زمین و سه طبقه در زیر سطح زمین است و حریق در طبقات زیرین رخ داده است و همین موضوع عملیات اطفای حریق را دشوار کرد.

ملکی افزود نیروهای آتش‌نشانی با قطع جریان گاز و برق محل و با تقسیم شدن به دو گروه عملیات خود را برای اطفای حریق و نجات افراد را آغاز کردند. در همان دقایق اولیه، هشت نفر را از میان دود و شعله‌های آتش‌ تخلیه شدند و گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز خود را به کانون حریق در زیرزمین این ساختمان قدیمی رساندند و عملیات اطفای حریق را شروع کردند.

به‌گفته سخنگوی آتش‌نشانی، دود و حرارت بسیاری در زیرزمین این ساختمان انباشت شده بود و در جریان عملیات اطفای حریق سعی شد تا از سرایت شعله‌های آتش به طبقات بالایی جلوگیری شود و سپس آتش در زیرزمین ساختمان کنترل شود.

 از ساعتی پیش منابع مختلف گزارش داده بودند که یک آتش‌نشان پس از ورود به این ساختمان مفقود شده است.

با آنکه مقام‌های آتش‌نشانی از جمله سخنگوی آن جلال ملکی ابتدا این موضوع را رد کرده و تاکید داشتند که این آتش هیچ تلفات جانی نداشته است، اما در ساعت‌های پایانی شامگاه شنبه تایید شد که پیکر رضا دارابی، فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران، از داخل ساختمان خارج شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، با تایید جان باختن رضا دارابی، گفت: «یکی از آتش‌نشانان حاضر در ماموریت اطفای حریق ساختمان اداری-تجاری در خیابان بهار مفقود شده بود که جستجوها برای یافتن او آغاز شد و سرانجام پیکر او در حالی پیدا شد که در تاریکی محل به چاهک آسانسور سقوط کرده و جان باخته بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان خبرگزاری ایسنا از احتمال ریزش این ساختمان خبر داد و افزود که با وجود مهار آتش‌سوزی، محدودیت‌های ترافیکی در خیابان بهار در ساعته‌های پایانی شنبه شب پابرجاست.

علی‌اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، از مردم خواست تا همچنان از حضور در معابر اطراف این ساختمان به ویژه خیابان‌های طالقانی و بهار خودداری کنند.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، پس از حضور در محل این آتش‌سوزی درباره احتمال ریزش این ساختمان گفت: «خطر ریزش منتفی نیست، اما دور از ذهن است.»

ده‌ها آتش‌نشان از چندین ایستگاه آتش‌نشانی مناطق مختلف تهران در جریان عملیات اطفای حریق در ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار حضور داشتند و سخنگوی آتش‌نشانی تهران در اولین ساعت‌های بامداد یکشنبه هفت اسفند‌ماه گفت که علاوه بر جان باختن رضا دارابی، فرمانده ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران، دست‌کم سه آتش‌نشان دیگر نیز دچار آسیب شده‌اند.