آتش‌سوزی در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان یک کشته برجا گذاشت

به‌تازگی شمار زیادی از دانشجویان این دانشگاه با علائم مسمومیت غذایی راهی مراکز درمانی شده‌ بودند

دست‌کم یک نفر نیز در آتش‌سوزی دانشگاه صنعتی اصفهان مصدوم شد- ایرنا

آتش‌سوزی و انفجار در آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان در روز شنبه، ۱۹ آذرماه، به کشته‌شدن یک دانشجوی خوابگاهی منجر شد. 

خبرگزاری ایرنا به نقل از منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، ادعا کرد که در این حادثه یک نفر هم مصدوم و به‌طور سرپایی مداوا شده است، اما کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور، مجروح‌شدن دو نفر را در این آتش‌سوزی تایید کرد.

در خبری دیگر، سعید مستاجران، مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، به خبرگزاری ایرنا گفت که آتش‌سوزی در یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی اتفاق افتاد و در «کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار و خاموش شد». او افزود که علت حادثه و میزان خسارت احتمالی در دست بررسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آتش‌سوزی ناشی از فعل‌‌وانفعالات مواد شیمیایی در آزمایشگاه بوده است.

مستاجران درباره هویت فرد جان‌باخته نیز گفت که «فرد متوفی یک مرد است؛ اما هویت قطعی وی مشخص نیست». کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور نوشت که قربانی این حادثه یک دانشجوی خوابگاهی و اهل همدان بود.

برمبنای گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، درحالی‌که آزمایشگاه‌های دانشکده صنعتی اصفهان به وسایل و تجهیزات اطفای حریق مجهز نیستند، رئیس این دانشگاه هزینه سنگینی را به حصارکشی اطراف خوابگاه دخترانه اختصاص داده است.

هنوز جزئیات بیشتری از حادثه آتش‌سوزی در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر نشده است. در این دانشگاه حدود ۱۰هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

اوایل ماه جاری حدود ۲۷۰ تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان درپی علائم مسمومیت غذایی راهی بهداری دانشگاه و مراکز درمانی شدند. فعالان دانشجویی و کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرده‌اند «کیفیت غیراستاندارد غذایی» عامل مسمومیت دانشجویان است، اما مسئولان دانشگاه در اطلاعیه‌ای ادعای «بیماری گوارشی شایع» را مطرح کردند.