دست‌کم سه نفر در انفجار مرکز معاینه فنی همدان مجروح شدند

به‌گفته مقام‌های دولتی، حادثه بر اثر انفجار ۷۰ کپسول‌ ال‌پی‌جی در واحد شارژ گاز مایع رخ داد

به‌گفته سخنگوی اورژانس همدان، در جریان انفجار در مرکز معاینه فنی شهر همدان، دست‌کم سه تن مجروح شدند. به‌گفته مقام‌های دولتی استان همدان، این حادثه بر اثر انفجار ۷۰ کپسول‌ ال‌پی‌جی در واحد شارژ گاز مایع رخ داد.

خبرگزاری‌‌های داخلی ایران عصر روز پنجشنبه چهارم اسفند (۲۳ فوریه) به‌نقل از محمد شکوهی، سخنگوی اورژانس همدان، نوشتند: «خوشبختانه این ‌حادثه تا این لحظه فوتی نداشته است. اما یک خانم و دو آقا در محل انفجار مجروح شدند و به بیمارستان منتقل شدند.»

به‌گفته مقام‌های دولتی استان، علت انفجار ظهر روز پنجشنبه در منطقه شهر ماشین همدان، در حال بررسی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

با این حال، حسن خانجانی، دادستان همدان علت انفجار و آتش‌سوزی در مرکز معاینه فنی شهر را نشت گاز ال‌پی‌جی اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است چندین صدای انفجار شنیده می‌شود و شدت انفجارها و آتش‌سوزی‌ها به‌‌اندازه‌ای است که موجب هراس مردم می‌‌شود و شعله‌های آتش نیز از کیلومترها دورتر دیده می‌شود.

روابط عمومی آتش‌نشانی همدان اعلام کرد بر اثر انفجار و آتش‌سوزی‌های بعد از آن در مرکز معاینه فنی شهر، پنج دستگاه خودرو شامل دو دستگاه پژو ۴۰۵، دو دستگاه ۲۰۶ و یک دستگاه پراید و شمار بسیار زیادی تجهیزات در محل سوختند و از بین رفتند.

ایران یکی از کشورهایی است که بیش‌ترین شمار «حوادث حین کار» را دارد. عدم رعایت نکات ایمنی، نبود نظارت‌‌های دقیق کارشناسی، فساد سازمان‌يافته اداری، نبود اتحادیه‌های مستقل کارگری از جمله عواملی است که باعث بی‌توجهی کارفرمایان و مسئولان دولتی به وضعیت ایمنی محیط‌های کاری و سلامتی شهروندان شده است.