سانحه بافت: خونریزی مغزی وزیر ورزش و مرگ مشاورش

اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان، پس از سانحه هوایی روز پنجشنبه جانش را از دست داد و وزیر ورزش نیز دچار خونریزی مغزی شد

به‌گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، هلی‌کوپتر حامل حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانانِ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی، در روز پنجشنبه، ۴ اسفند ۱۴۰۱، زمانی که قصد فرود در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان بافت، واقع در استان کرمان، را داشت سقوط کرد که تا این لحظه یک کشته و ۱۵ مصدوم برجای گذاشته است.

ساعتی پس از انتشار این خبر در خبرگزاری‌های داخل ایران، خبرگزاری‌ فارس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از مرگ اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش‌وجوانان، خبر داد. فارس در توضیح این خبر چنین نوشت:«طبق اعلام رئیس ورزش‌ و جوانانِ شهرستان بافت، در این حادثه اسماعیل احمدی، مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارت ورزش، جان باخت.»

احمدی از جمله چهره‌هایی بود که همزمان با تشکیل کابینه ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی، بدون آنکه کوچک‌ترین سابقه‌ای در زمینه ورزش یا موضوعات مربوط به جوانان داشته باشد به وزارت ورزش و جوانان آمد و در زمره مدیران ارشد این وزارتخانه قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمدی پیش از آغاز به کارش در وزارت ورزش و جوانان، در بخش‌های مختلف سازمان بسیح مسئولیت‌هایی داشت که «مشاور فرمانده کل بسیج، معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، موسس و مسئول سازمان بسیج رسانه و عضو شورای مرکزی سازمان بسیج دانشجویی» شماری از مسئولیت‌های او در ساختار جمهوری اسلامی به‌حساب می‌آید.

جدای از احمدی، وضعیت سلامتی حمید سجادی نیز نامناسب گزارش شده است. به‌گفته رئیس اورژانس کرمان، وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی در نتیجه این سانحه دچار خونریزی مغزی شده و «کار انتقال وی از بافت به مراکز درمانی در حال انجام است.» او در ادامه این بخش از اظهارات خود به خبرگزاری فارس گفت:«قرار است حمید سجادی با آمبولانس به کرمان منتقل شود تا مراحل درمانی روی او به سرعت انجام شود.»

سجادی جزو وزرای شناخته شده کابینه ابراهیم رئیسی نیست، اما جزو چهره‌هایی به‌حساب می‌آید که همزمان با ورودش به وزارت ورزش و جوانان، منصب‌های کلیدی این وزارتخانه را در اختیار تندروترین جناح‌ داخل جمهوری اسلامی قرار داد که وحید یامین‌پور و سینا کلهر از جمله این افراد تندرو به‌حساب می‌آیند.

سجادی همچنین در جریان جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی»، به‌ویژه پس از همراهی و همدلی گسترده چهره‌های شناخته شده ورزشی با این جنبش، اظهاراتی علیه مردم معترض و حامیان داخلی آنها به زبان آورد. حمید سجادی در عین‌حال در یکی از اظهارات خود در مهرماه سال گذشته به صراحت از همکاری وزارت ورزش و جوانان با نهادهای «نظامی و انتظامی» خبر داد و در این مورد چنین گفت:«برخی از فدراسیون‌های ما از جمله رزمی و موتورسواری در مقاطع مختلف با نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت‌های مشترک دارند.»

با تمامی این اوصاف خبرگزاری فارس نوشت، پس از وقوع حادثه تمامی ۱۴ سرنشینِ دیگر این هلی‌کوپتر، از جمله خلبان و کمک خلبان، «به بیمارستانی در کرمان منتقل شدند تا مراحل درمان مصدومیت‌های جزیی آنها طی شود.» این خبرگزاری در ادامه تاکید کرد «حال عمومی اکثر» افرادی که در سانحه مربوط به بالگرد موردنظر حضور داشتند، مساعد است.

سخنگوی سازمان هلال احمر در مورد خسارات انسانی این سانحه چنین گفت:«این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که یک نفر فوت کرد، حال عمومی ۲ نفر مساعد نیست و سایر عزیزان در بیمارستان هستند.»