نوزادی که زیر آوار به دنیا آمد به فرزندخواندگی پذیرفته شد

هزاران نفر برای به فرزندی گرفتن این نوزاد درخواست داده بودند

نوزادی را که ۱۰ ساعت پس از وقوع‌ زمین‌لرزه ترکیه و سوریه و زیر آوار متولد شد، خاله و شوهرخاله‌اش به فرزندگی پذیرفتند.

تولد این نوزاد زیر آوار ساختمان محل زندگی‌ خانواده‌اش در شهر جندریس استان حلب، واقع در شمال غرب سوریه، در حالی‌ که بند نافش هنوز به مادر جان‌باخته‌اش وصل بود، بسیار خبرساز شد و ویدیویی که از صحنه نجات این نوزاد در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، بازتابی گسترده‌ داشت. در این ویدیو مردی را می‌بینیم که این نوزاد را از زیر آوار بیرون می‌کشد. این مرد خلیل السوادی، شوهرخاله نوزاد، است که او را نجات داد و به بیمارستان رساند.

پس از انتقال نوزاد به بیمارستان، امدادگران نام او را «آیه» گذاشتند زیرا او را معجزه‌ زندگی از سوی خداوند می‌دانستند. هم‌زمان با انتشار ویدیو نجات این نوزاد، هزاران نفر در سراسر جهان اعلام کردند که آماده‌اند آیه را به فرزندخواندگی بپذیرند اما خاله و شوهرخاله‌اش به‌رغم اینکه خانه خود را در زلزله از دست داده بودند، تاکید کردند که او باید کنار خانواده‌‌اش بماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اسکای‌نیوز، اکنون خلیل السوادی و همسرش این نوزاد را به فرزندی پذیرفته‌‌اند و نامش را، به یاد مادر مرحومش، افرا گذاشته‌اند. خلیل السوادی و همسرش چهار دختر و دو پسر دارند.

خلیل که برای امرار معاش ماشین خریدوفروش می‌کند، پس از پذیرش افرا به فرزندخواندگی، به آسوشیتدپرس گفت: «او (افرا) نیز اینک فرزند من است و بینشان فرق نمی‌گذارم، زیرا یاد پدر، مادر، خواهر و برادرش را برای ما زنده نگه می‌دارد.» السوادی تاکید کرد: «من او را طوری بزرگ می‌کنم که کمبودی احساس نکند.»

والدین و چهار خواهر و برادر افرا در زلزله ۶ فوریه (۱۷ بهمن) کشته شدند و ساختمان محل سکونت آنان در استان حلب کاملا ویران شده است.

به گزارش رسانه‌های محلی، پس از انتقال افرا به بیمارستان، افراد زیادی برای به فرزندی پذیرفتن او مراجعه کردند و حتی برخی، به‌رغم نام‌خانوادگی متفاوت، مدعی شدند که با او نسبت فامیلی دارند. با افزایش نگرانی‌ها از احتمال ربوده شدن افرا، پلیس محافظت از او را برعهده گرفت اما خلیل السوادی مدام برای ملاقاتش به بیمارستان می‌رفت.

نزدیک به دو هفته طول کشید مدارک فرزندخواندگی تکمیل شود و بیمارستان نتایج آزمایش دی‌ا‌ن‌ای را اعلام کند تا مشخص شود که او و خاله‌اش با یکدیگر پیوند خونی دارند.

دکتر هانی معروف، پزشک متخصص اطفال که مراقبت از افرا را برعهده دارد، گفت که او اکنون از بیمارستان مرخص شده و شرایط خوبی دارد. این پزشک متخصص در ادامه افزود که هنگام ترخیص افرا از بیمارستان، پرستاران گریه می‌کردند.

بیشتر از جهان