رشد سریع شمار فرزندانی که والدینشان در فضای مجازی آشنا شده‌اند

 «قلمرو دیجیتالی فرایند دوست‌یابی آنلاین را ساده کرده است»

به گفته پژوهشگران ۴۰ درصد کودکانی که طی دهه آینده به دنیا می‌آیند «کودکان الکترونیکی» هستند- pexels

بر پایه پژوهشی تازه، تا سال ۲۰۳۷ در بریتانیا شمار کودکان زاده شده از والدینی که در فضای «آنلاین» با هم آشنا شده‌اند، بیش از آن‌هایی است که والدین‌شان در محیط فیزیکی و «آفلاین» یکدیگر را ملاقات کرده‌اند.

بر پایه پژوهشی که آموزشگاه عالی بازرگانی امپریال کالج انجام داده است، ۴۰ درصد کودکانی که طی دهه آینده به دنیا می‌آیند «کودکان الکترونیکی» هستند، یعنی از والدینی به دنیا آمده‌اند که از طریق وبگاه‌ها یا اپلیکیشن‌های دوست‌یابی با هم آشنا شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پیش‌بینی در گزارشی به نام «آینده دوست‌یابی» منتشر شده است. این گزارش بر اساس داده‌های تارنمای دوست‌یابی «ای‌هارمونی» و برآورده‌های کنونی سازمان آمار ملی درباره میزان زاد و ولد سامان یافته است.

هم‌چنین، طبق این گزارش حدود یک‌سوم، ۳۲ درصد، رابطه‌هایی که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ پا گرفتند، از فضای آنلاین شروع شده‌اند، در حالی که این شاخص در سال‌های بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ فقط یک‌پنجم، ۱۹ درصد، بود.

طبق پیش‌بینی محققان، این شاخص تا سال ۲۰۳۰ افزایش چشم‌گیری خواهد یافت و به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید.

دکتر پائولو تاتیچی، مدرس ارشد آموزشگاه عالی بازرگانی امپریال کالج، می‌گوید: «قلمرو دیجیتالی سبب شده است که فرایند دوست‌یابی برخط، حالت ساده و کارآمدی پیدا کند. یعنی یافتن دوستی منطبق با معیار مورد نظر، آسان‌تر شده است.»

وی افزود: «سال ۲۰۳۵ سالی کارساز برای دلبر پیدا کردن خواهد بود و دوره جدیدی برای دوست‌یابی در قرن ۲۱ آغاز خواهد شد.»

قبل از این، اپلیکیشن دوست‌یابی «بادو» نیز تحقیق مشابهی انجام داده بود و موفق‌ترین کاربران خود را شناسایی کرده بود.

در آن تحقیق، پژوهش‌گران  با بررسی ۵ هزار کاربر اپلیکیشن بادو، متوجه شدند که روراستی یکی از گیراترین خصیصه‌ها در محیط برخط است و در کنار «زندگی کردن با والدین»، مقبول‌ترین ویژگی است.

© The Independent

بیشتر از زندگی