آیا لحظه شروعِ سقوطِ آرسنال فرا رسیده است؟

تیم لندنی با شکست مقابل منچسترسیتی صدر جدول لیگ برتر را به رقیب پرستاره‌اش واگذار کرد

منچسترسیتی در یک بازی نزدیک و پرماجرا در زمین آرسنال به پیروزی سه بر یک رسیدـ  Ian Kington / IKIMAGES / AFP

بازی بزرگ لیگ برتر انگلیس بین آرسنال و منچسترسیتی، دو مدعی اصلی قهرمانی چهارشنبه شب، با برتری شاگردان گواردیولا به پایان رسید. منچسترسیتی در یک بازی نزدیک و پرماجرا در زمین آرسنال به پیروزی سه بر یک رسید تا جای این تیم را در صدر جدول بگیرد. آخرین بار منچسترسیتی در هفته دوم صدرنشین بود و سرانجام در هفته بیست و سوم توانست صدرنشینی را از آرسنال پس بگیرد، هرچند هنوز یک بازی بیشتر از رقیبش دارد.
آرسنال شگفتی این فصل لیگ برتر بوده و آرتتا با بازیکنان جوانش توانست تیمی بسازد که، با بازی‌های جذاب، هفته‌ها صدرنشین باشد، هرچند از سه بازی اخیرش تنها یک امتیاز گرفته تا امید قهرمانی هواداران این باشگاه کم شود.
این بازی قرار بود در ماه اکتبر برگزار شود، ولی به دلیل درگذشت ملکه انگلیس به تعویق افتاد. گاردین درباره تغییر زمان این بازی نوشت: «آرسنال در آن زمان فرم خیلی خوبی داشت. هفت بازی متوالی‌اش از جمله تاتنهام و لیورپول را برده بود، ولی سیتی در آن مقطع به لیورپول باخته بود. آرسنال در بدترین شرایط به این بازی رسید، در حالی که سیتی بحران بعد از جام جهانی را پشت سر گذاشته است.»
آرسنال در این بازی مالکیت توپ بیشتری داشت و فرصت‌های خوبی ساخت، ولی در غیاب گابریل ژسوس مصدوم، جای خالی یک گلزن تراز اول کاملا احساس می‌شد. مالکیت توپ سیتی در این بازی تنها 36 درصد بود و این کمترین رقمی است که در دوران مربیگری گواردیولا ثبت شده است. با این حال اشتباهات دفاعی کار دست آرسنال داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گل اول و دوم سیتی نتیجه پاس‌های اشتباه تومیاسو و گابریل بود.
آرتتا بعد از این شکست خانگی گفت: «نبرد فوق‌العاده‌ای بود. تا وقتی گل دوم را نخورده بودیم، این احساس را داشتیم که می‌توانیم آن‌ها را شکست بدهیم، اما ما سه گل به آن‌ها دادیم و در نهایت سه امتیازِ بازی را. ما اشتباهاتی داشتیم که در این سطح نمی‌توانیم مرتکب شویم.»
با این حال سرمربی آرسنال که تیمش شنبه بعد از ظهر میهمان آستون‌ویلا است، هنوز به قهرمانی امید دارد و چنین می‌گوید: «تیم در سطح بالایی ظاهر شد. آنها سه فرصت داشتند که وارد دروازه کردند، ولی ما از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم. با نمایش و سطحی که تیم مقابل سیتی داشت، من به بازیکنانم بیشتر از قبل از این بازی باور دارم. بازیکنان هم هنوز این باور را دارند که می‌توانیم قهرمان شویم.»
گواردیولا هم بعد از برتری مقابل دستیار سابقش گفت: «در شروع بازی تاکتیک جدیدی داشتم که واقعا افتضاح بود. در نیمه دوم بیشتر شبیه خودمان بودیم.» او درباره رقابت قهرمانی اضافه کرد: «آنها یک بازی کمتر دارند، بنابراین فکر می‌کنم همچنان آنها صدرنشین هستند. اما ما توانستیم اختلاف 8 یا 9 امتیازی را جبران کنیم و به این جا برسیم. اگر می‌باختیم همه چیز تمام شده بود.» سیتی در بازی بعدی‌اش یکشنبه میهمان ناتینگام فارست است.

بیشتر از فوتبال