پس از انهدام سومین پرنده ناشناس، پنتاگون فرضیه «بشقاب‌پرنده فرازمینی‌» را رد نکرد

فرمانده دفاع مشترک هوافضایی آمریکای شمالی می‌گوید ماهیت اشیای پرنده مشخص نیست اما فرازمینی بودن آن‌ها هم محتمل است

بنا به اعلام پنتاگون، دستور انهدام را جو بایدن صادر کرده است - reuters

ژنرال گلن وان هرک، از مقام‌های نظامی پنتاگون، پس از انهدام سومین شیء‌ پرنده ناشناس‌ در عرض سه روز، احتمال تهدید «فرازمینی‌ها» و حضور بشقاب‌پرنده را رد نکرد.

سومین شیء‌ پرنده ناشناس‌ بر فراز دریاچه هورون در ارتفاع ۲۰ هزار پایی‌‌ ساقط شد. این پرنده ناشناس در نزدیکی یک پایگاه نظامی ارتش حضور داشت.

بنا به اعلام پنتاگون، دستور انهدام را جو بایدن صادر کرده است.

پس از بالن جاسوسی‌ چین که روز شنبه چهارم فوریه، چهار روز پس از رصد شدن، در آسمان کارولینای جنوبی ساقط شد، سه شیء پرنده ناشناس هم از روز جمعه تا یکشنبه به ترتیب بر فراز الاسکا، ارتفاعات یوکان کانادا و دریاچه هورون ایالات متحده هدف گرفته و ساقط شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به جز بالن جاسوسی چینی‌ها که ماهیت آن از همان ساعات اولیه روشن شد، وزارت دفاع ایالات متحده و نظامیان کانادایی هنوز درباره سه شیء پرنده ناشناس که اخیرا ساقط شدند، توضیحی نداده‌اند.

وزیر دفاع کانادا یکشنبه درباره یکی از این پرنده‌ها که یک جت آمریکایی آن را در ارتفاعات یوکان شکار کرد، گفت که این شیء پرنده ناشناس «استوانه‌ای و کوچک» بود. او اضافه کرد که هنوز نمی‌تواند جزئیات بیشتری ارائه کند.

با این حال یک مقام ارشد نظامی پنتاگون پس از ساقط شدن آخرین شیء‌ پرنده ناشناس رویت‌شده گفت: «وزارت دفاع ایالات متحده هنوز نمی‌داند این اشیا چیست‌اند و از کجا آمده‌اند.» اما فرمانده دفاع مشترک هوافضای آمریکای شمالی این احتمال را که «منشا ارسال این اشیای پرنده ناشناس می‌توانند فرازمینی‌ها باشند»، رد نکرد.

ژنرال گلن وان هرک به خبرنگاران که از او درباره پرواز یوفو یا همان بشقاب‌پرنده پرسیدند، گفت: «من چیزی را رد نکرده‌ام. البته در این مرحله ما به ارزیابی هر تهدید ناشناخته یا تهدید بالقوه‌ای که به آمریکای شمالی نزدیک می‌شود، نیاز داریم.»

این ژنرال ارتش آمریکا با تاکید بر اینکه پنتاگون هنوز نمی‌تواند درباره این اشیا اظهارنظر کند، افزود: «آن‌ها را به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند به عنوان بالن دسته‌بندی کرد.»

به گفته این فرمانده پنتاگون، تنها تهدیدی که این اشیای پرنده ناشناس ایجاد می‌کنند، متوجه ترافیک هوایی هواپیماهای غیرنظامی است.

پنتاگون هنوز موفق نشده است تمام اجزای اولین شیء پرنده ناشناس را که جمعه گذشته در آسمان آلاسکا ساقط شد، گرد هم آورد و فقط اعلام کرده که ابعاد آن کوچک‌تر از یک خودرو است. 

بیشتر از جهان