ساختارشکنی شاهزاده خانم ولز؛ کت و شلوارهای محبوب کیت میدلتون

پوشیدن جوراب‌شلواری رنگ پا، دامن روی زانو و رنگ موی طبیعی از سنت‌های مورد علاقه ملکه الیزابت بود

اعضای خانواده سلطنتی همیشه بی‌عیب‌ونقص به نظر می‌رسند. علاوه بر کارشناسانی که به آن‌ها در انتخاب لباس‌ها و سبک ظاهرشان کمک می‌کنند، فهرستی از قوانین سلطنتی برای سبک لباس نیز وجود دارد که انتظار می‌رود از آن‌ها پیروی کنند.

بسیاری از قوانین مربوط به انتخاب لباس در خانواده سلطنتی بریتانیا بر اساس سنت‌ها تعیین شده‌اند اما تا زمانی که ملکه الیزابت دوم در قید حیات بود، نظر و سلیقه او در بسیاری موارد نقشی تعیین‌کننده‌ داشت. پوشیدن جوراب‌شلواری رنگ پا، بلندی قد دامن تا روی زانو و آرایش صورت و رنگ موی طبیعی از جمله مواردی بودند که ملکه الیزابت دوم طی ۷۰ سال حکومت خود بر آن‌ها تاکید داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مواردی که بین زنان خانواده سلطنتی کمتر به چشم می‌خورد، پوشیدن کت و شلوار در دیدارهای رسمی است. در عوض کت و دامن و پیراهن‌های میدی (تا روی زانو)، متداول‌ترین سبک لباس برای زنان این خانواده‌اند. البته تعجبی هم ندارد. این لباس‌ها معمولا سنتی‌ترند و با ارزش‌های محافظه‌کارانه‌ای که در خانواده سلطنتی به آن‌ها ارج گذاشته می‌شوند، همخوانی بیشتری دارند. علاوه بر این، افراد در پیراهن و کت و دامن ظریف‌تر دیده می‌شوند و این برای کسانی که در انظار عمومی بیشتر ظاهر می‌شوند، مخصوصا آن‌ها که قدرت و رتبه بالاتری دارند، اهمیت بالاتری پیدا می‌کند.

سبک لباس پوشیدن شخص ملکه الیزابت دوم نیز تاییدی بر این ادعا است. هرچند او در برنامه‌های تفریحی و سوارکاری با شلوار راحت یا سوارکاری نیز دیده می‌شد، تقریبا غیرممکن است شما عکسی از ملکه فقید بریتانیا پیدا کنید که در یک دیدار رسمی (حتی غیررسمی) چیزی جز کت دامن یا پیراهن پوشیده باشد.

کیت میدلتون یکی از اعضای بلندمرتبه خانواده سلطنتی است که بعد از ۱۲ سال زندگی مشترک با شاهزاده ویلیام، قوانین خانواده را به‌خوبی می‌شناسد. اما شاید کمی قانون‌شکنی ویژگی مشترک شاهزاده‌خانم‌های ولز باشد. چنانچه شاهدخت دایانا نیز عضو کاملا فرمانبرداری در خانواده محسوب نمی‌شد.

کت‌ و شلوار یکی از سبک‌های موردعلاقه کیت میدلتون است و البته به سبک ظاهری او هم خیلی می‌آید. طی سال‌های گذشته در دیدارهای رسمی زیادی او را در کت و شلوارهای تک‌رنگ از خانه‌های مد بزرگ دنیا دیده‌ایم که اغلب، آن‌ها را با کفش‌های پاشنه‌دار ظریفی هماهنگ می‌کند.

در بازدیدهای کاری، قد شلوارهای کیت که معمولا برش‌های جذب‌تری دارند، تا روی قوزک پا ادامه دارد؛ در حالی که در یک مهمانی رسمی‌تر، شلوار گشاد خط اتودار با قد استاندارد به تن می‌کند.

اگر چه اعضای خانواده سلطنتی، در حضور ملکه فقید قوانین پوشش خانواده را رعایت می‌کردند اما در چند ماه گذشته و پس از درگذشت ملکه در سپتامبر ۲۰۲۲، تغییراتی جزئی در بخش‌هایی از قوانین را شاهدیم. تغییراتی که احتمال دارد با حضور شاه و ملکه جدید از این هم بیشتر بشوند.

بیشتر از زندگی