روزنامه تلگراف: وزیر کشور بریتانیا اقدامی برای تعطیلی مرکز اسلامی لندن انجام نداده است

مرکز اسلامی لندن، مرکز اسلامی هامبورگ، مسجد امام علی در استکهلم و مرکز اسلامی امام علنی در تورنتو، از نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌روند

از زمان شروع جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی»، بارها گروه‌ها و فعالان ایرانی خارج از کشور، از مقام‌های دولتی کشورهای میزبان خواسته‌اند جلوی فعالیت نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران گرفته شود و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد.

در این میان، روزنامه بریتانیایی تلگراف روز شنبه ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) در گزارشی نوشت هرچند «مرکز اسلامی انگلستان» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، اما دولت بریتانیا هنوز اقدام مشخصی در راستای جلوگیری از فعالیت‌های این مجموعه مذهبی وابسته به حکومت ایران در دستور کار قرار نداده است.

به‌نوشته روزنامه تلگراف، با وجود این که پیش‌تر گزارش‌های منتشر شده بود که نشان می‌داد وزارت کشور بریتانیا اصرار دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد، اما واقعیت این است که سوئلا براورمن، وزیر کشور دولت محافظه‌کار ریشی سوناک، هنوز اقدام مشخصی به‌منظور تعطیلی مرکز اسلامی لندن انجام نداده است.

مرکز اسلامی لندن، در کنار مرکز اسلامی هامبورگ، مسجد امام علی در استکهلم و مرکز اسلامی امام علی در تورنتو، در زمره کانون‌ها و مجموعه‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌روند که در پوشش فعالیت‌های مذهبی، اهداف سیاسی، امنیتی و تبلیغاتی حکومت ایران را پیش می‌برند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته روزنامه تلگراف، مرکز اسلامی انگلستان در حومه مرفه شمال غربی لندن واقع است و علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی، به‌طور مستقیم مدیر این مرکز را انتخاب می‌کند.

به‌گفته کن مک‌کالوم، رئیس اداره امنیت داخلی بریتانیا (ام آی فایو)، تنها در سال گذشته میلادی، دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور، دست‌کم ۱۰ «تهدید بالقوه» علیه کنشگران و فعالان سیاسی مخالف نظام جمهوری در این کشور شناسایی و خنثی کرده‌اند.

بسیاری از فعالان سیاسی مخالف نظام جمهوری اسلامی، نهادهای به‌ظاهر مدنی-مذهبی وابسته به حکومت ایران در کشورهای غربی را متهم می‌کنند که از فعالیت‌های ایرانیان مخالف نظام جمهوری اسلامی جاسوسی می‌کنند.

پیشتر روزنامه تایمز بریتانیا در گزارشی نوشته بود به‌رغم حمایت‌ برخی از چهره‌های اصلی کابینه، از جمله وزیر کشور و وزیر امنیت داخلی، طرح قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی بریتانیا، فعلا متوقف شده است.

 به‌نوشته تایمز، وزارت خارجه دولت سوناک اصرار دارد حفظ کانال‌های ارتباطی با حکومت ایران ضروری است و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، به این سیاست رسمی دولت ضربه می‌زند.