بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک آمریکا متعلق به چینی‌ها است

این رقم دو برابر مساحت شهر نیویورک است

مساحت زمین‌های چینی‌ها از مزرعه  ۱۱۰۰ کیلومتر مربعی‌ بیل گیتس هم بیشتر است‌ـ LUDOVIC MARIN / AFP

بر اساس گزارش اخیر دولت آمریکا، وسعت زمینی که سرمایه‌گذاران چینی در این کشور خریده‌اند دو برابر مساحت شهر نیویورک است.

در گزارش ماه گذشته وزارت کشاورزی آمریکا در مورد زمین‌های در اختیار اتباع خارجی آمده است چینی‌ها ۱۵۵۵ کیلومتر مربع از خاک آمریکا را خریده‌اند.

این رقم بزرگ‌تر از مساحت ۸۷۴ کیلومتر مربعی شهر نیویورک و همین‌طور مزرعه  ۱۱۰۰ کیلومتر مربعی‌ بیل گیتس، میلیاردر بنیان‌گذار مایکروسافت، است.

تازه‌ترین خریدار چینی زمین در آمریکا گروه فوفنگ است، شرکت تولیدکننده مواد غذایی که در داکوتای شمالی زمینی به مساحت ۱.۲ کیلومتر مربع خریده است تا یک کارخانه تخمیر و تولید فرآورده‌های ذرت بسازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، پیش از گروه فوفنگ، سرمایه‌گذاران چینی حدود ۰.۹ درصد زمین‌های کشاورزی تحت مالکیت‌ها خارجی‌ها در این کشور را در اختیار داشتند. به گزارش نیوزویک، ارزش این مقدار زمین معادل ۲.۱ میلیارد دلار است.

دو هفته پیش از انتشار گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، اندرو هانتر، معاون وزارت نیروی هوایی، نامه‌‌ای به سناتورهای داکوتای شمالی، جان هوون و کوین کرمر، فرستاد و در مورد پروژه فوفنگ به آن‌ها هشدار داد.

هانتر متذکر شد که زمین فوفنگ در نزدیکی پایگاه هوایی گرند فورکس قرار دارد، که از فناوری پهپادی حساسی استفاده می‌کند.

در این نامه که در ۲۷ ژانویه برای سناتور هوون ارسال شد، آمده است: «پروژه پیشنهادی تهدیدی جدی برای امنیت ملی است و خطرات کوتاه‌مدت و بلندمدت آن اثر قابل‌ملاحظه‌ای بر عملیات‌های ما در این منطقه می‌گذارد.»

این دو سناتور در ۳۱ ژانویه بیانیه مشترکی منتشر کردند و خواستار «توقف پروژه فوفنگ» و «همکاری در یافتن شرکتی آمریکایی برای توسعه پروژه کشاورزی» شدند.

بیشتر از جهان