فاز یک چهار پروژه عظیم گردشگری در عربستان سعودی در حال تکمیل شدن است

سازه‌های دوستدار محیط زیست و استفاده از انرژی‌های تجدیدپزیر از مشخصه‌های برتر پروژه دریای سرخ است

پروژه‌های عمرانی دریای سرخ که برای پذیرایی از اولین مهمانان خود در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده‌اند، با چهار مقصد توریستی بزرگ به استقبال سال جدید رفتند تا در چند ماه آینده، کاملا به بهره‌برداری برسند.

این پروژه عظیم عمرانی تا سال ۲۰۳۰ شامل ۵۰ هتل، ۸۰۰۰ اتاق، تا ۱۰۰۰ ملک مسکونی و فرودگاه بین‌المللی خود خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود رد سی گلوبال (Red Sea Global) در فاز یک عملیات عمرانی در بیش از ۲۸ هزار کیلومتر مربع از زمین‌ها و آب‌های بکر، درهای خود را به روی علاقمندان بگشایند.

تلماسه‌های جنوبی سیکس سنس  (Six Senses Southern Dunes)

این استراحتگاه دریای سرخ یکی از دو مکان زمینی در فاز یک پروژه دریای سرخ است که فاستر+پارتنرز (Foster+Partners) آن را طراحی کرده و به‌دلیل اعتبار زیست‌محیطی خود مشهور است. رویکرد معماری این مجموعه ادای احترامی به میراث نبطی و صحرای باشکوه و تلماسه‌های اطراف است.

در طراحی این استراحتگاه از مواد پایدار و سبک استفاده شده که منعکس‌کننده بافت‌های صحرای عربستان سعودی است.

زیرساخت این استراحتگاه یک سیستم چند تکه و پیش‌ساخته است که تضمین می‌کند ساختمان فقط اندکی زمین را لمس می‌کند تا با حداقل سنگ‌فرش، برای اطمینان از طبیعی و اصیل بودن مسیرهای اطراف، بیشتر محل دست‌نخورده باقی بماند.

استراحتگاه دریای سرخ سنت رجیس (St. Regis Red Sea Resort)

در اکتبر سال ۲۰۲۱ ماریوت اینترنشنال (Marriott International) شراکت خود را با رد سی گلوبال به منظور توسعه دو هتل لوکس به‌عنوان بخشی از پروژه مورد انتظار دریای سرخ در عربستان سعودی اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود که استراحتگاه سنت رجیس رد سی جای پای ماریوت اینترنشنال را در سراسر این کشور محکم‌تر کند که در حال حاضر، در عربستان سعودی مجموعه‌ای از بیش از ۳۰ ملک با بیش از ۹۰۰۰ اتاق را تحت مجموعه‌ای از ۱۰ نشان تجاری در اختیار دارد.

این اقامتگاه در یک جزیره خصوصی قرار دارد و انتظار می‌رود ۹۰ ویلا، دو رستوران خاص، یک استخر روباز، یک مرکز تناسب اندام، یک اسپا (spa) و همچنین یک باشگاه کودکان داشته باشد.

مجموعه نوجوما ریتز کارلتون (Nujuma Ritz Carlton Reserve)

در ماه مه ۲۰۲۲، ماریوت اینترنشنال قراردادی را با رد سی گلوبال امضا کرد تا از نام تجاری ریتز کارلتون ریزرو (Ritz-Carlton Reserve) خود در سواحل غربی عربستان سعودی استفاده کند.

استراحتگاه نوجوما که قرار است امسال افتتاح شود، اولین ملک این شرکت در خاورمیانه خواهد بود که فقط پنج شعبه دیگر در سراسر جهان دارد.

این اقامتگاه دارای ۶۳ ویلای روی آب و ساحلی یک تا چهار خوابه، به علاوه اسپا (spa)، استخر، سالن‌های غذاخوری متعدد، منطقه خرده‌فروشی، مرکز حفاظت و طیف وسیعی از گزینه‌های تفریحی و سرگرمی خواهد بود.

فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ (Red Sea International Airport)

به‌عنوان پروژه‌ای که به‌شدت به فناوری‌های نوآورانه وابسته است، جای تعجب نیست که پروژه دریای سرخ افتتاح فرودگاه بدون کربن خود را در درجه اول اولویت قرار دهد.

نیروی مورد نیاز این فرودگاه به‌طور کامل، با انرژی ۱۰۰% تجدیدپذیر تامین می‌شود .

این پروژه با قابلیت خدمات‌رسانی به حدود یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال تا سال ۲۰۳۰، با حداکثر ۹۰۰ مسافر در ساعت، در مسیر استقبال از اولین مسافران خود در سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

بیشتر از زندگی