آمریکا مدیران ارشد شرکت «پرآور پارس» را تحریم کرد

پایگاه شناور مکران و ناوچه دنا نیز روز جمعه در زمره اموال و دارایی‌های نظامی تحریم‌شده حکومت ایران معرفی شدند

آمریکا مصمم است تمامی افراد، شرکت‌ها یا نهادهایی را که در برنامه پهپادهای نظامی ایران مشارکت دارند، تحریم کند - paravar-pars.com  

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام هشت تن از اعضای هیات‌مدیره شرکت «پرآور پارس» را به‌دلیل همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت در برنامه ساخت و انتقال پهپادهای نظامی به روسیه، در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

حسین شمس‌آبادی، مدیرعامل «پرآور پارس»، علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و رئیس هیات مدیره شرکت «پرآور پارس»، و محمد‌صادق حیدری موسی، از دیگر اعضای نیروی دریایی سپاه پاسداران، از اعضای هیات‌مدیره شرکت «پرآور پارس» به‌شمار می‌روند که روز جمعه تحریم شدند.

پیش‌تر، در شهریورماه امسال، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام شرکت «پرآور پارس» را به‌همراه چند شرکت هواپیمایی دیگر، از جمله «خدمات فرودگاهی سفیران» و «شرکت بهارستان کیش» در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.

این شرکت‌ها متهم‌اند که در همکاری با نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در برنامه پهپادی حکومت ایران مشارکت داشته‌اند.

محسن اسدی، ابوالفضل صالح‌نژاد، ابوالفضل ناظری، محمدرضا محمدی و ابوالقاسم والاگهر نیز از دیگر مدیران ارشد شرکت «پرآور پارس» به‌شمار می‌روند که روز جمعه نامشان در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت.

مقام‌های نظامی اوکراین، آمریکا و ناتو، بارها حکومت ایران را متهم کرده‌اند که با تامین پهپادهای تهاجمی برای ارتش روسیه، در جنگ اوکراین دخالت کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته برایان ای. نلسون، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم، دولت ایالات متحده مصمم است تا تمامی افراد، شرکت‌ها یا نهادهایی را که در برنامه ساخت هواپیماهای بدون‌ سرنشین نظامی حکومت ایران مشارکت دارند، هدف قرار دهد و تحریم کند.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه نیز ارتش روسیه را متهم کرد که با به‌کارگیری پهپادهای تهاجمی حکومت ایران، به مراکز و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین حمله می‌کند.

برایان ای. نلسون، در بخش دیگری از صحبت‌های روز جمعه خود تهدید کرد افراد یا نهادهایی که با اشخاص و شرکت‌های تحریم‌شده وارد معامله می‌شوند، ممکن است خودشان نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گیرند.

بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، پایگاه شناور مکران و ناوچه دنا نیز روز جمعه، در زمره اموال و دارایی‌های تحریم‌شده حکومت ایران معرفی شدند.

پایگاه شناور مکران در واقع، نفت‌کشی است که حکومت ایران آن را برای انجام عملیات‌های دریایی تغییر کاربری داده است و قابلیت حمل و پرتاب پهپاد دارد.