خیزش سراسری؛ مخدوش کردن نمادهای جمهوری اسلامی و شعارهای شبانه

معترضان در مشهد پنجشنبه‌شب بنرهای تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» را به آتش کشیدند

اعتراضات علیه جمهوری اسلامی با شعارهای شبانه و مخدوش کردن نمادهای حکومتی ادامه دارد. معترضان در محله‌های تهرانپارس، جمالزاده، نازی‌آباد، شریعتی، شهرک باقری و شهرک اکباتان تهران و همچنین شهرهای بندرعباس، اصفهان، رشت، مشهد، شامگاه پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه را به صحنه اعتراض علیه جمهوری اسلامی تبدیل کردند.

مخدوش کردن نمادهای جمهوری اسلامی در روزهایی که به جشن‌های حکومتی «دهه فجر» منتهی می‌شود، به یکی از مدل‌های اعتراضی مخالفان جمهوری اسلامی در ایران تبدیل شده است. مجسمه مرتضی مطهری، از  نظریه‌پرداز‌‌های جمهوری اسلامی، در ابتدای خیابان مطهری تهران به رنگ خون آغشته و مخدوش شد.

معترضان در مشهد نیز پنجشنبه‌شب بنرهای تبلیغات جشن حکومتی «دهه فجر» را به آتش کشیدند. در یکی از ویدیوهای منتشر شده نشان داده می‌شود که دو بنر بزرگ در یکی از پل‌های عابر پیاده در مرکز شهر مشهد به آتش کشیده شده‌اند. معترضان همچنین شامگاه پنجشنبه به نصب پارچه‌نوشته‌ای با عنوان «آزادی» بر این پل عابر پیاده اقدام کردند. ویدیوها نشان از آن دارد که شهروندان درحالی که با خودروهایشان از کنار این پل عابر‌ می‌گذرند، به نشانه حمایت به بوق زدن اعتراضی اقدام می‌کنند.

شهروندان در شهر بندرعباس نیز پنجشنبه‌شب به سردادن شعارهای ضد حکومتی اقدام کردند. معترضان در این شهر و در محدوده خیابان صمدو بندرعباس به سردادن شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» اقدام کردند.

شهر اصفهان نیز در حالی که در روز شاهد تجمعات کارگران و کشاورزان بود، شامگاه نیز در مناطقی شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سر داده شد.

معترضان در محله گلسار رشت نیز با شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی اعتراضات خود را ادامه دادند. پیش از این نیز معترضان در رشت به نصب پارچه‌نوشته‌هایی با شعار «قسم به خون مهران، ایستاده‌ایم تا پایان» اقدام کرده بودند. معترضان در این شهر همچنین پرچم شیر و خورشید را بر بالای یکی از پل‌های عابر نصب کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معترضان در تهران نیز مانند شب‌های گذشته و به شکل گسترده‌تر به سردادن شعارهای ضدحکومتی اقدام کردند. معترضان پنجشنبه‌شب در محله تهرانپارس تهران به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند. معترضان در این اقدام خود شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «حکومت بچه‌کش نمی‌خوایم نمی‌خوایم» سردادند. معترضان در خیابان جمالزاده نیز با سردادن شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر دیکتاتور» با خیزش سراسری ایرانیان همراهی کردند.

جمعی از معترضان در محله نازی‌آباد نیز شامگاه پنجشنبه با سردادن شعارهای شبانه به اعتراضات خود ادامه دادند. معترضان در نازی‌آباد شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه سید علی سرنگونه» و «خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک» سردادند.

شهرک اکباتان نیز کماکان یکی از مهم‌ترین مناطقی است که اعتراضات در آن جریان دارد. ساکنان شهرک اکباتان پنجشنبه‌شب بار دیگر با سردادن شعار علیه جمهوری اسلامی از خیزش سراسری مردم ایران حمایت کردند. معترضان در اکباتان شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای ضحاک» و «مرگ بر خامنه‌ای قاتل» سردادند. معترضان در شهرک باقری تهران نیز با سردادن شعارهایی چراغ خیزش انقلابی مردم ایران را روشن نگه داشتند. معترضان در این شهرک از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سردادند. شعارهای شبانه در بخشی از محلات مسکونی محدوده خیابان شریعتی تهران نیز شامگاه پنجشنبه ادامه یافت و معترضان در این منطقه شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سردادند.