پیونگ یانگ: آمریکا با رزمایش‌ اخیر رویارویی نظامی تمام عیار با کره شمالی به راه انداخته است

رزمایش‌های ایالات‌ متحد آمریکا ومتحدانش وضعیت را به «حد نهایی خط قرمز» رسانده است

یونگ یانگ تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه را دنبال می کند علاقه‌ای به گفت‌و‌گو ندارد» - AFP

کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی، سیاست‌های دولت بایدن در منطقه را رویکردی در مسیر آغاز جنگ تمام عیار در شبه جزیره کره توصیف کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی روز ‍پنجشنبه، ۱۳ بهمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش‌های ایالات‌ متحد آمریکا ومتحدانش وضعیت را به «حد نهایی خط قرمز» رسانده است.

این بیانیه که در واکنش به رزمایش‌های اخیر ایالات متحده و متحدانش در شرق آسیا صادر شده، با «متجاوزانه» خواندن این تمرینات نظامی، آن‌ها را تهدیدی برشمرده که شبه جزیره کره را به «زرادخانه تسلیحاتی بزرگ و میدان جنگ» تبدیل می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه که در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شده آمده است: «پیونگ یانگ تا زمانی که واشنگتن سیاست‌های خصمانه را دنبال می کند علاقه‌ای به گفت‌و‌گو ندارد.»

بیانیه کره شمالی ‍پس از دیدار روز سه‌شنبه وزرای دفاع ایالات متحده و کره جنوبی صادر شد؛ دیداری که در آن طرفین متعهد شدند که رزمایش‌های نظامی خود را گسترش دهند و همینطور برنامه بازدارندگی هسته‌ای‌ مشترک را در جهت مقابله با توسعه‌طلبی تسلیحاتی کره شمالی و پیش‌گیری از وقوع جنگ سرعت بخشند.

از سوی دیگر کاخ سفید در واکنش به این بیانیه، ادعاهای مطرح شده را رد  و بر تمایل خود نسبت به دیدار با دیپلمات‌های کره شمالی بر سر موضوعات مورد علاقه طرفین تاکید کرد.

بیشتر از جهان