عربستان سعودی مقصد گردشگری سلامت روان خواهد شد

هتل‌های جدید در منطقه با بهره‌گیری از سکوت بیابان و با الگو گرفتن از حکمت کهن محلی به دنبال جذب گردشگران هستند

مناطقی از خاورمیانه که زمانی برای جهان دور از دسترس به نظر می‌آمدند، اکنون به اقامتگاه‌هایی با امکانات درجه یک برای مسافران و گردشگران تبدیل شده‌اند. عربستان سعودی هم با ساختن استراحتگاه‌هایی با مناظر بکر و امکاناتی فوق‌پیشرفته در دل صحرا و دامنه کوه‌های برفگیر یکی از این مقاصد گردشگری جدید است.

اقامتگاه‌های هبیتاس و بنایان‌ تری که در میان صخره‌های شگفت‌انگیز العلا قرار گرفته‌اند، به شکل فزاینده‌ای موردتوجه گردشگران کنجکاو قرار گرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از طرفی،‌ اسرائیل هم که تلاش می‌کند روابط خود را با کشورهای همسایه‌اش بهبود دهد، می‌خواهد از این درآمد تجاری سهمی داشته باشد. در سال ۲۰۲۱  افتتاح «سیکس سنسز شاهاروت» (Six Senses Shaharut) اولین ملک پیشگام پایداری در اسرائیل، را شاهد بودیم که تکمیل‌کننده استراحتگاه سلامتی بسیار محبوب آن در عمان یعنی «سیکس سنسز خلیج زیغی» (Six Senses Zighy Bay) بود.

این استراحتگاه‌ها با بهره‌گیری از سکوت بیابان و با الگو گرفتن از حکمت کهن محلی، خاورمیانه را روی نقشه استراحتگاه‌های سلامتی جهان به مقصدی پررنگ تبدیل کرده‌اند.

استراحتگاه‌های سلامتی با ادغام طب سنتی عربی و اسلامی که آمیخته‌ای از نظریه‌ها و شیوه‌های یونانی‌ــ‌رومی، چینی، ایرانی و آیورودا و برخی سنت‌های محلی است، اقامتی متفاوت را به مهمان‌های خود نوید می‌دهند.

الیور ریپلی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل هبیتاس می‌گوید: «این منطقه دارای ۲۰۰ هزار سال فرهنگ و تجربه انسانی است، در عین حال العلا مکانی با تاریخی خارق‌العاده با مکان‌های باستانی است که قدمت آن به هزاران سال قبل از زمان سلطنت پادشاهی لحیان و نبطیان باز می‌گردد.»

در حمام و اسپاهای هبیتاس العلا از روغن‌های مخصوص تهیه‌شده از گیاهان محلی استفاده می‌شود. مرکز سلامتی ثریا (Thuraya) در این استراحتگاه سعودی هم یک بار کیمیاگری (alchemy bar) با روغن‌ها و اکسیرهایی مانند معجون دانه خرما و مورینگا دارد و می‌گویند درمان‌های سم‌زدایی بدن آن با مواد محلی، نمک و خاک رس بسیار محبوب‌اند.

 

بیشتر از جهان