اورشلیم پست: احتمالا عوامل حکومت ایران پشت کارزار انتشار اطلاعات غلط علیه دولت اسرائیل‌اند

دست‌کم ۸۰ حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتر فعال است که معترضان را به انجام اقدامات غیرقانونی علیه دولت تشویق می‌کنند

در سال‌های گذشته، اشخاص ناشناس ایرانی در میان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی نفوذ کرده‌اند-JACK GUEZ / AFP

همزمان با ادامه اعتراض‌های داخلی در اسرائیل، در مخالفت با طرح‌های دولت بنیامین نتانیاهو برای اصلاحات قضایی در این کشور، گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد گروه‌ یا گروه‌هایی از خارج از اسرائیل هم ممکن است در جهت‌دهی به این اعتراض‌ها دست داشته باشند. حکومت ایران متهم اول است.

روزنامه اورشلیم‌پست بامداد اول فوریه (۱۲ بهمن‌ماه) نوشت، یافته‌های مرکز دیده‌بان اطلاعات نادرست اسرائيل نشان می‌دهد، دست‌کم ۸۰ حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتر فعال است که معترضان را به انجام اقدامات غیرقانونی علیه دولت تشویق می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرکز دیده‌بان اطلاعات نادرست اسرائيل هنوز به‌طور مشخص انگشت اتهام را به‌سوی گروه یا دولت مشخصی نشانه نگرفته است. اما روزنامه اورشلیم‌پست در گزارش خود به‌نقل از برخی از کارشناسان می‌نویسد، این احتمال وجود دارد که عوامل مرتبط با حکومت ایران، پشت کارزار انتشار اطلاعات نادرست و تشویق معترضان به اقدامات غیرقانونی باشند.

به‌نوشته اورشلیم‌پست، اگر چنین فرضی درست باشد، این برای بار اول نیست که حکومت ایران به‌‌طور سازمان‌یافته در امور داخلی اسرائیل دخالت می‌‌کند.

معترضان دولت نتانیاهو را متهم می‌کنند که سیاست‌های دولت او قوه قضاییه اسرائيل را ضعیف می‌کند و در نهایت به دموکراسی در این کشور آسیب می‌زند.

اورشلیم‌پست نوشت: در سال‌های گذشته، اشخاص ناشناس ایرانی در میان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی نفوذ کرده‌اند و کاربران را با مجموعه‌ای از اطلاعات نادرست و تحریک‌آمیز هدف قرار داده‌اند. 

به‌نوشته اورشلیم‌پست، هدف از این کارزار، تشدید فضای دوقطبی در جامعه اسرائیل و ایجاد شکاف میان شهروندان و دولت اسرائیل است.

 بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نخستین بار در جریان انتخابات سال ۲۰۱۹ اسرائيل، حدود ۳۵۰ حساب کاربری ساختگی در توییتر شناسایی شد که هدف آن‌ها ایجاد تفرقه میان کاربران اسرائیلی در طیف گسترده‌ای از موضوع‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و تشدید تنش‌ها میان اعراب و یهودیان بود.

اورشلیم‌پست در گزارش خود به دو ویژگی کارزار اطلاعات نادرست و ساختگی عوامل وابسته به حکومت ایران در اسرائیل اشاره می‌کند.

به‌نوشته این روزنامه، نخستین ویژگی این است که سعی می‌کند معترضان را به انجام اقدامات افراطی و تحریک‌آمیز، نظیر مقایسه نتانیاهو با هیتلر، تشویق کند. دومین ويژگی نیز این است که می‌‌کوشد با درج و انتشار اخبار نادرست، به اعتبار و نفوذ منبع خبر ضربه بزند.

بیشتر از جهان