ایران کاردار سفارت اوکراین را احضار کرد

مشاور ارشد زلنسکی در واکنش به انفجار در مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان، روز یکشنبه در توییتی نوشته بود: «شب انفجاری در ایران. به شما هشدار داده بودیم.»

در پی سخنان میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، در مورد حمله پهپادی به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان، ایران روز دوشنبه ۱۰ بهمن کاردار سفارت اوکراین در تهران را احضار کرد.

اوکراین ایران را به تامین صدها پهپاد انتحاری برای استفاده روسیه در جنگ اوکراین متهم می‌کند.  مشاور ارشد زلنسکی در واکنش به انفجار در مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان، روز یکشنبه در توییتی نوشت: «شب انفجاری در ایران. به شما هشدار داده بودیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران ارسال پهپاد به روسیه را تایید کرده است اما می‌گوید این پهپادها پیش از حمله روسیه به اوکراین فرستاده شده بودند. مسکو نیز استفاده نیروهایش از پهپادهای ایرانی در اوکراین را تکذیب می‌کند، گرچه بقایای شمار زیادی از آن‌ها که در اوکراین سرنگون شده‌اند به دست آمده است.

یوری ایهنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، نیز روز یکشنبه در سخنانی مشابه، انفجارهای مشکوک در اصفهان را نتیجه سیاست‌های جمهوری اسلامی دانست. او که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: «بهتر است در حمایتشان از دولت‌های تروریستی تجدیدنظر کنند و به روسیه در ارتکاب جنایت کمک نکنند.»

وزارت دفاع جمهوری اسلامی بامداد یکشنبه ۹ بهمن اعلام کرد پدافند هوایی مجتمع نظامی اصفهان ساعت ۲۳:۳۰ شامگاه شنبه فعال شده و یک «ریزپرنده» را هدف قرار داده است.

برخی خبرگزاری‌های خارجی، به نقل از منابع مطلع، این حمله را به آمریکا و اسرائیل نسبت دادند، هرچند پنتاگون شرکت نیروهای نظامی آمریکایی در حمله به تاسیسات نظامی ایران را تکذیب کرد.