نسل «زد» بیشتر تمایل دارد خود را دگرباش جنسی معرفی کند

در سرشماری ۲۰۲۱ برای نخستین بار طی ۲۰۰ سال آمارگیری، از مردم در‌باره هویت جنسیتی و گرایش جنسی‌شان پرسیدند

در سرشماری ۲۰۲۱ سهم بالایی از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله خود را دگرباش جنسی معرفی کردند - Canva

طبق آمار سرشماری جدیدی که تصویر واقعی گرایش جنسی در بریتانیا را مشخص می‌کند، احتمال اینکه افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله خود را دگرباش جنسی معرفی کنند، دو برابر کل جمعیت است.

در سرشماری ۲۰۲۱ برای نخستین بار طی ۲۰۰ سال آمارگیری، از مردم درباره هویت جنسیتی و گرایش جنسی‌شان پرسیدند. این سوال را فقط از افراد ۱۶ ساله و بالاتر در انگلستان و ولز پرسیدند و پاسخ دادن به آن‌ها اختیاری بود.

سازمان آمار ملی بریتانیا (او.‌ان.اس) روز چهارشنبه گزارش داد احتمال خود را هم‌جنس‌گرای زن، هم‌جنس‌گرای مرد، دوجنس‌گرا یا دارای دیگر گرایش‌های جنسی اقلیت معرفی کردن در گروه سنی افراد ۱۶ تا ۲۴ سال، معروف به نسل زد (Z)، از همه بیشتر بود.

احتمال آنکه این گروه خود را دگرباش جنسی معرفی کنند با نسبت ۶.۹۱ به ۳.۱۶ درصد، بیش از دو برابر کل جمعیت است.

دوجنسی‌گرا معرفی کردن خود نیز در نسل زد، از هر گرایش جنسی دیگری بیشتر بود، به‌طوری که ۴ درصد این گروه سنی گفتند هم به مردان هم به زنان جذب می‌شوند. این میزان دو برابر کسانی است که در گروه سنی ۱۶ تا ۲۴ سال خود را فقط هم‌جنس‌گرای زن یا مرد معرفی کردند (۴ درصد در برابر ۲.۱۱ درصد).

اما در تمامی گروه‌های سنی دیگر وضعیت برعکس بود و احتمال خود را همجنس‌گرای زن یا مرد معرفی کردن بیشتر بود.

هم‌چنین سهم بالایی از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله خود را دگرباش جنسی معرفی کردند، اما در گروه‌های سنی بالاتر، این میزان به ترتیب کاهش پیدا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمار سرشماری نشان داد احتمال آنکه زنان خود را هم‌جنس‌گرای زن، همجنس‌گرای مرد، دوجنس‌گرا یا با سایر گرایش‌های جنسی اقلیت معرفی کنند، بیش از این احتمال برای مردان است، یعنی ۳.۳۲ درصد در مقایسه با ۳ درصد.

زنان نیز دو برابر احتمال داشت در مقایسه با مردان خود را دوجنس‌گرا‌ معرفی کنند. بیش از دو سوم یا ۷۰.۵ درصد افرادی که خود را دوجنس‌گرا معرفی کردند زن بودند.

او‌ان‌اس یافته‌های اولیه خود را درباره گرایش جنسی و هویت جنسیتی در اوایل ماه ژانویه منتشر و اعلام کرد بیش از ۲۵۰ هزار نفر در انگلستان و ولز خود را ترنس (تراجنسیتی) معرفی کردند.

حدود ۱.۵ میلیون نفر (۳.۲ درصد) خود را جزو دگرباشان جنسی معرفی کردند و در پاسخ به این سرشماری گفتند «مرد یا زن هم‌جنس‌گرا»، «دوجنس‌گرا» یا دارای «سایر گرایش‌های جنسی» اند.

همان زمان موسسه خیریه استون‌وال این نتایج را یک «گام تاریخی به جلو» خواند و تحسین کرد.

 نانسی کلی، مدیر عامل استون‌وال، گفت:‌ «در این دو قرن آمارگیری تا اکنون که سرشماری ما انجام شده است، افراد دگرباش جنسی نادیده مانده بودند و جای روایت‌ها، تکثر و زندگی افراد جوامع ما از آمارهای ملی غایب بوده است.

«پس از دهه‌ها مبارزه استون‌وال برای ثبت گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در این سرشماری، امروز یک گام تاریخی به جلو برداشتیم و سرانجام تصویر دقیقی از جامعه متکثر «بریتانیای رنگین‌کمانی» که امروز زیستگاه ما است ارائه کردیم.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان