کشتی جنگی روسیه حمله با موشک مافوق صوت را شبیه‌سازی می‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، خبر ساخت موشک‌های مافوق صوتی را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد

یک ناو روسی در اقیانوس اطلس با موشک مافوق صوت به یک کشتی ساختگی دشمن حمله‌ای شبیه‌سازی‌شده انجام داد.

ناوچه دریادار گورشکف برای موشک زیرکُن یک «شبیه‌سازی رایانه‌ای» انجام داد که به گفته مسکو، به هدفی در فاصله حدود ۵۰۰ مایلی «اصابت کرد».

وزارت دفاع روسیه گفت: «این ناوچه در چارچوب وضعیتی تمرینی، با موشک مافوق صوت زیرکن به هدفی دریایی در فاصله بیش از ۹۰۰ کیلومتری حمله کرد.»

در این بیانیه نیامده که این ناوچه موشکی شلیک کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در سال ۲۰۱۹ خبر ساختن موشک مافوق صوت زیرکن را اعلام کرد و گفت حداکثر سرعت این موشک‌ها ۹ ماخ (یا ۹ برابر سرعت صوت) است. به گفته پوتین، این موشک‌ها می‌توانند «به اهداف دریایی یا زمینی ضربه بزنند».

در پی حمله مسکو به اوکراین،‌ کشورها به پشتیبانی از کی‌یف صف‌بندی کردند و تنش‌ها میان غرب و روسیه پس از سال‌ها به بیشترین حد خود رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های روسیه به مناسبت‌های مختلف گفته‌اند اگر واکنش غربی‌ها به این جنگ باعث احساس خطر در مسکو شود، ممکن است از زرادخانه هسته‌ای خود یعنی بزرگ‌ترین زرادخانه جهان، استفاده کند.

روز چهارشنبه، پس از آنکه آلمان پیش‌تر اعلام کرد ۱۴ تانک لئوپارد۲ برای اوکراین می‌فرستد، ایالات متحده هم خبر داد ۳۱ دستگاه از پیشرفته‌ترین تانک‌های رزمی خود را در اختیار اوکراین می‌گذارد؛ دو حرکتی که کی‌یف از آن‌ها به عنوان نقطه عطفی بالقوه در نبرد علیه نیروهای پوتین استقبال کرد.

روسیه به تصمیم آلمان واکنشی خشمگین نشان داد و گفت برلین در حال عدول از «مسئولیت تاریخی خود در قبال روسیه» است؛ مسئولیت ناشی از جنایات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم وقتی که نیروهای آلمان به اتحاد جماهیر شوروی حمله کردند.

سرگئی نچایف، سفیر مسکو در آلمان، گفت: «این تصمیم بسیار خطرناک باعث می‌شود درگیری به سطح جدیدی از خصومت برسد.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین، گفت که هر گونه ارسال تانک از طرف ایالات متحده پول هدر دادن است چون همانند سایر تانک‌ها در خط مقدم اوکراین «در آتش خواهند سوخت».

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، روز اعلام خبر ارسال تانک‌ها را «روزی تاریخی» خواند که به تعیین نتیجه جنگ کمک خواهد کرد.

در تهیه این خبر از گزارش رویترز استفاده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان