پژواک قهرمانی در ورزشگاه امارات

آرسنال با برد مقتدرانه مقابل منچستریونایتد به تردیدها درباره شانس قهرمانی‌اش پایان داد

توپچی‌ها پنج امتیاز بیشتر و یک بازی کمتر دارند، ولی هنوز از خودتان می‌پرسید که آیا این فاصله کافی است؟ - AFP

اگر هنوز کسی درباره توانایی قهرمانی آرسنال در لیگ برتر تردید داشت، با دیدن نمایش درخشان بازیکنان آن در برد ۲-۳ یکشنبه‌شب مقابل منچستریونایتد، به یقین رسیده است. این نوزدهمین بازی آرسنال بود و  با ۵۰ امتیاز به میانه راه لیگ رسید که بهترین آمار تاریخ باشگاه محسوب می‌شود. با این برد، آرسنال اینک پنج امتیاز بیشتر از منچسترسیتی دارد که یک بازی بیشتر انجام داده؛ تنها تیمی که هنوز می‌تواند صدر جدول را از شاگردان آرتتا پس بگیرد.

آرسنال در نیمه دوم برتری کاملی به تیم مهمان داشت، ولی برای رسیدن به گل برتری، مجبور شد تا دقیقه ۹۰ صبر کند. گل برتری را ادی انکتیا زد که برای دومین بار در این بازی، دروازه یونایتد را باز کرد. وقتی خبر غیبت سه‌ماهه گابریل ژسوس به دلیل مصدومیت در جام جهانی اعلام شد، هواداران آرسنال نگران وضعیت خط حمله‌شان شدند، ولی انکتیا در این مدت به خوبی جای مهاجم برزیلی‌ را پر کرده است. لئاندرو تروسار، مهاجم بلژیکی که چند روز قبل از برایتون خریده شد، نیز در دقایق کوتاه بازی‌اش نمایش خوبی داشت.

آرتتا درباره اراده شاگردانش برای رسیدن به گل برتری گفت: «واکنش آن‌ها بعد از گل تساوی منچستریونایتد، مرا شگفت‌زده کرد. تکرار این کار مقابل تیم‌های بزرگ، مرا به آینده بسیار امیدوار می‌کند. رقابت در لیگ بسیار فشرده است و باید از این انرژی تیم استفاده کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارتین کئون، مدافع سابق آرسنال، هم بعد از بازی گفت: «یکشنبه‌شب در ورزشگاه امارات همان باور و انگیزه‌ای را حس کردم که در ورزشگاه هایبری داشتیم؛ وقتی در دوران ونگر قهرمان لیگ برتر شدیم.»

کئون افزود: «هواداران در خانه یا بیرون از آن، تیمی در برابر دارند که می‌تواند هر تیمی را شکست دهد. وقتی تیم یک بر صفر عقب افتاد، یا در فاصله ۱۰ دقیقه به پایان که بازی ۲-۲ بود، آن‌ها خواهان پیروزی بودند، چون می‌دانستند که این بازیکنان توان آن را دارند. تیم هم خواسته آن‌ها را اجابت کرد، هرگز مضطرب نشد و راهی برای پیروزی پیدا کرد.»

به نظر می‌رسد که دو بازی مستقیم آرسنال و منچسترسیتی، تعیین‌کننده سرنوشت قهرمانی باشد. دو تیم ۱۵ فوریه در لندن و ۲۶ آوریل در منچستر با هم روبه‌رو می‌شوند و تقابل جمعه‌شب در جام حذفی، پیش‌درآمدی برای آن دو بازی حساس خواهد بود.

کئون درباره این رقابت نفسگیر قهرمانی گفت: «توپچی‌ها پنج امتیاز بیشتر و یک بازی کمتر دارند، ولی هنوز از خودتان می‌پرسید که آیا این فاصله کافی است؟ آن‌ها هنوز دو بازی با سیتی دارند، ولی فقط این نیست. هنوز منتظریم تا ببینیم آیا سیتی می‌تواند به تیم آتشین سابق تبدیل شود؟ دلیل تردید درباره آرسنال، کیفیت آن‌ نیست، بلکه این است که تیم فعلی هرگز قهرمان لیگ برتر نشده؛ بر خلاف سیتی که می‌خواهد به پنجمین قهرمانی در شش سال گذشته دست یابد.»

بیشتر از فوتبال