زلنسکی خطاب به متحدان غربی: تردیدها را کنار بگذارید و به اوکراین سریع‌تر کمک‌ کنید

رئيس‌جمهوری اوکراین، حادثه کشته شدن وزیر کشور دولتش را مرتبط با شرایط جنگی دانست

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز چهارشنبه در یک سخنرانی ویدئویی در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، از کشورهای غربی و متحدان اروپایی خود خواست به روند کمک‌رسانی‌ها به اوکراین سرعت بخشند و اقدام‌های سریع و قاطع‌تری را در دستور کار قرار دهند. او در ابتدای صحبت‌هایش، از حاضران در نشست داووس خواست به احترام یاد قربانیان و جانباختگان اوکراینی، در حملات نظامی روسیه، یک دقیقه سکوت کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی‌ماه) در سخنرانی خود در اجلاس داووس، کشورهای غربی را مخاطب قرار داد و به آنها هشدار داد که «تراژدی‌ها از زندگی پیشی می‌گیرند. استبداد از دموکراسی پیشی گرفته است.»

زلنسکی در بخش دیگری از صحبت‌های ویدئویی خود در نشست سالانه داووس، با اشاره ضمنی به تردید‌های دولت فدرال آلمان برای تامین تانک‌های سنگین «لئوپارد» به اوکراین، خواهان کنار گذاشتن تردید‌ها و ارائه سریع‌تر کمک‌های نظامی و غیرنظامی به مردم و نظامی‌های کشورش شد.

صحبت‌های ویدئویی روز چهارشنبه رئیس‌ جمهوری اوکراین در نشست داووس، تنها چند ساعت بعد از انتشار خبر کشته شدن دنیس موناسترسکی، وزیر کشور اوکراین در جریان یک حادثه هوایی در نزدیکی کی‌یف (پایتخت اوکراین) انجام شد.

موناسترسکی، بلندپایه‌ترین مقام اوکراینی است که از ابتدای تهاجم نظامی روسیه به اوکراین کشته شده است.

رئيس‌جمهوری اوکراین، حادثه کشته شدن وزیر کشور دولتش را مرتبط با شرایط جنگی در کشور دانست و گفت این یک سانحه نیست. به‌گفته زلنسکی، جنگ ابعاد گسترده‌ای دارد و تنها به میدان نبرد محدود نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئيس‌جمهوری اوکراین، در پاسخ به پرسش شبکه‌ خبری سی‌ان‌ان درباره علت سقوط بالگرد در نزدیکی کی‌یف گفت: «ما فکر می‌کنیم که این تصادف بوده است و امیدواریم که چنین باشد.»

حادثه روز چهارشنبه سقوط بالگرد وزیر کشور اوکراین و همراهان او، دومین حادثه مرگبار طی چهار روز گذشته در اوکراین به‌شمار می‌رود.

روز شنبه این هفته نیز به‌دنبال حمله موشکی نیروهای روسیه به یک مجتمع مسکونی در جنوب  شهر دنیپرو، ده‌ها غیرنظامی کشته شدند.

همزمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در جریان یک سخنرانی برای جمعی از کارگران در سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه، ضمن اذعان به شکست‌ها و عقب‌نشینی‌های ماه‌های گذشته روسیه گفت: «با وجود این شکست‌های نظامی، پیروزی در اوکراین قطعی است و در این باره هیچ تردیدی ندارد.»

بیشتر از جهان