طالبان ده نفر را در شمال افغانستان زنده آتش زدند

ظلم، ایجاد وحشت و ویرانی طالبان در ولایت جوزجان، مردم را خسته کرده است

نیروهای طالبان در استان جوزجان افغانستان ویرانی‌های بسیاری به بار آورده است. عکس از رویترز 

گروه جنگجویان طالب، در شمال افغانستان در استان جوزجان، ده تن از شهروندان عادی را زنده آتش زدند. ظلم، ایجاد وحشت و ویرانی این گروه در جوزجان، مردم را خسته کرده است و از حکومت مرکزی می‌خواهند تا برای نابودی این گروه هر چه زوتر اقدام کند.

نبیه مصطفی‌زاده، نماینده مردم جوزجان در مجلس سنا، روز سه‌شنبه، ۲۸ آبان، در نشست عمومی در مورد ظلم، ایجاد وحشت و کشتار افراد عادی توسط گروه طالبان در استان جوزجان به شدت انتقاد کرد و گفت:«طالبان مسلح، چند روز پیش، ده فرد عادی را در روستای درزاب جوزجان زنده به آتش کشیدند و نابود کردند.» به گفته او:«شهروندان این استان دیگر توان ظلم، ویرانی و حشت این گروه را ندارند و حکومت افغانستان به‌ویژه نهاد‌های امنیتی، باید در این مورد اقدام نموده جوزجان را از وجود گروه طالبان پاکسازی کنند».

بانو مصطفی‌زاده افزود:«نهاد‌های امنیتی افغانستان باید عملیات گسترده‌ای را برای نابودی کامل گروه طالبان در استان جوزجان هر چه زوتر راه اندازی کنند، چون ظلم بی‌حد و خطرناکی که علیه مردم  جریان دارد، مردم را خسته و پریشان کرده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بانو بنیه مصطفی‌زاد، در گفت‌وگویی که با ایندیپندنت فارسی داشت، آتش زدن ده فرد عادی را توسط گروه طالبان تایید کرد و گفت:«تمام کسانی را که گروه طالبان چند روز بیش در استان جوزجان، آتش زدند کشته شده‌اند و اکنون نیز این ظلم و وحشت آفرینی این گروه در سمت شمال، به‌ویژه استان جوزجان به شدت جریان دارد و ما بارها تلاش کردیم تا نهاد‌های امنیتی برای پاک‌سازی شمال از وجود گروه طالبان اقدام کنند، اما با وعده‌های دروغین به ما، تا کنون هیچ اقدامی نکرده‌اند و فرماندهی جوزجان نیز با کمبود پرسنل و تجهیزات نظامی مواجه است تا علیه گروه‌های هراس‌افکن بجنگند».

بانو مصطفوی افزود:«اکنون گروه طالبان در چندین روستای جوزجان گردهم جمع شدند و برای یک عملیات بزرگ در این استان آماده می‌شوند که ما این موضوع را به مرکز اطلاع داده‌ایم اما از طرف آن‌ها تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است».

محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا، نیز این عملکرد گروه طالبان را محکوم نموده و آنرا غیر انسانی و غیر اسلامی خواند و گفت:«آتش زدن ده فرد عادی و بی‌گناه توسط گروه طالبان، خلاف تمامی اصول اسلامی و بشری است و این پدیده آتش زدن به تازگی وارد افغانستان شده است. حکومت افغانستان باید برای جلوگیری از گسترش این پدیده عاملان آن را شناسایی نموده هر چه زوتر بازداشت کند و به دست قانون بسپارد تا به‌عنوان جنایت‌کار مجازات شوند».

انارکلی هنریار، نماینده سیک‌های افغانستان در مجلس سنا، نیز این عمل گروه طالبان را بدتر از حیوان خواند و گفت:«آتش‌زدن ۱۰ فرد عادی در استان جوزجان، کار غیر انسانی بوده و حتی نسبت دادن آن به حیوان نیز غیر منطقی است، زیرا حیوانات هم با هم‌جنس خود چنین رفتاری نمی‌کنند که طالبان با انسان‌ها انجام دادند».

احمدشاه ذکی، دانشجوی علوم سیاسی در مورد این عمل کرد گروه طالبان به خبرنگار ایندیپندنت فارسی می‌گوید:«واقعآ این خبر تکان‌دهنده‌ای برای همه شهروندان افغانستان است و همه را شوکه کرده که چه‌گونه و چرا ده شهروند بیگناه زنده آتش زده شوند. طالبان در این چندین سالی که گذشت به کلان‌ترین و خطرناک‌ترین جنایت‌های ضد انسانی و اسلامی دست زدند و باید هر چه زوتر در مورد نابودی این پدیده (آتش زدن) و دستگیری این گروه جنایت‌کار اقدامی صورت گیرد وگرنه به تمام افغانستان سرایت می‌کند».

در همین حال، مسوولان محلی استان جوزجان با تایید این خبر به ایندیپندنت فارسی گفت که افراد وابسته به گروه طالبان ۱۰ فرد عادی را در شهر درزاب این استان که از ترس تاراج اموال‌شان شبانه در مغازه‌های‌شان می‌خوابیدند را آتش زدند اما در رابطه با این موضوع تاکنون هیچ کس دستگیر نشده است.

بیشتر از