نام ها بر گلبرگ شقایق: ادای احترام بازیگر ایرانی به کشته شدگان خیزش سراسری

ادای احترام سپیده معافی به خیزش سراسری با لباس خاص در گلدن‌گلوب

فرش قرمز جشن‌های اهدای جوایز از دیرباز با هنرمندانی که با پوشیدن لباس‌هایی با طراحی ویژه قصد بیان مطلبی را دارند، آشنا است.

در هشتادمین مراسم گلدن گلوب که سه‌شنبه، ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) برگزار شد، سپیده معافی، بازیگر ایرانی که با بازی در نقش «جی‌جی قربانی» در The L Word: Generation Q و «لورن مک‌کاولی» در Black Bird شناخته می‌شود، با پوشیدن یک پیراهن بلند مشکی پولک‌دار از برند «خانه میلاد» (Haus of milad) با یک گل شقایق قرمز بزرگ در قسمتی که چاک روی ران آن به اتمام می‌رسید، به مردم ایران ادای احترام کرد.

این گل شقایق که امیر تقی، طراح آمریکایی-ایرانی آن را خلق کرده است، نام بسیاری از کشته‌شدگان اعتراضات ایران را که در واکنش به مرگ دلخراش مهسا امینی آغاز شد، با خوشنویسی فارسی بر خود داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ووگ، معافی درباره این لباس گفت: «این لباس قصه‌های زیادی دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها همین گل است که نشان‌دهنده یک ایران جدید در حال شکوفایی در این انقلاب است.»

میلاد احمدی در اینستاگرام نوشت: «ای کاش هرگز مجبور نمی‌شدم این اسامی را بنویسم. تعداد زیادی که نام خانوادگی مشترک داشتند. خیلی‌ها که درباره آن‌ها نوشته بودیم و پست به اشتراک گذاشته بودیم... تلاش برای نجات از اعدام... هنرمندان، روزنامه‌نگاران، موسیقیدانان، معلمان، دانش‌آموزان، سرآشپزها، وبلاگ‌نویسان، طراحان، پزشکان، کودکان، نوجوانان، برادران، خواهران، دوستان، مادران، پدران... واقعی انسان. قهرمانان انقلابی که تاریخ آن‌ها را برای همیشه به یاد خواهد داشت و به آن‌ها احترام می‌گذارد.»

این نخستین طراحی امیر تقی برای خیزش سراسری ایرانیان و گرامیداشت جنبش «زن، زندگی، آزادی» نیست. او همراه با نازنین بنیادی و میلاد احمدی (خانه میلاد)، لباسی طراحی کرد که نماد مبارزه زنان ایرانی برای آزادی است. از افراد مشهوری که این لباس را پوشیدند، می‌توان شهبانو فرح پهلوی، شهره آغداشلو (بازیگر)، مسیح علینژاد (روزنامه‌نگار)، و آرام استادیان بینایی (کارآفرین) را نام برد.

بیشتر از مُد و زیبایی