مجری صداوسیما: خواستند ضد ورزشکارها حرف بزنم، زیر بار نرفتم

سعید اکبری، مجری تلویزیون حکومتی ایران، می‌گوید مدیران این سازمان به او و سایر مجری‌ها فشار آوردند تا ورزشکاران حامی خیزش سراسری را تخریب کنند

سعید اکبری، مجری صداوسیمای ایران که در سال‌های اخیر در شبکه سوم تلویزیون مجری یک برنامه صبحگاهی بود، در بخش روایتگر صفحه اینستاگرام خود از فشار مدیران این نهاد حکومتی به مجری‌های تلویزیون برای موضع‌گیری بر ضد ورزشکاران مردمی خبر داده است.

سعید اکبری روز شنبه، ۱۷ دی‌ماه، نوشت:‌ «خیلی‌ها پرسیدن چرا دیگه شبکه سه نیستم. تصمیم گرفتم زیر بار حرف زور نرم و علیه ورزشکاران مملکتم صحبت نکنم. همیشه خودم را نسبت به دوستی‌هام مسئول می‌دونم، بنا براین تصمیم گرفتم نوشته‌های پر از کینه و نفرت افراد ترسو رو تکرار نکنم. افرادی که جرات ندارن حتی توی پیجشون علیه کسی حرف بزنن ولی از مجری‌ها می‌خوان حرفاشون رو تکرار کنن. امیدوارم یه‌روز تلویزیون ایران از این آدم‌ها خالی شه.»

موضع‌گیری مجریان و مهمانان تلویزیون حکومتی ایران بر ضد خیزش سراسری ایرانیان و چهره‌های معروف حامی مردم، در روزهای گذشته با اعتراض گسترده بسیاری از چهره‌های ورزشی، هنری و شهروندان ایرانی فعال در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

اکنون مشخص شده که این موضع‌گیری‌ها با دستور مستقیم مدیران صداوسیما صورت می‌گیرد و با چنین افشاگری‌هایی، نتیجه‌ای معکوس را برای نظام جمهوری اسلامی در پی داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تازه‌ترین نمونه از این نوع موضع‌گیری‌ها، المیرا شریفی مقدم، مجری صداوسیما از خبرنگاران روزنامه هم‌میهن به دلیل پوشش ندادن مراسم سالگرد قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده سپاه قدس انتقاد کرد و پرونده‌سازی امنیتی جدیدی را بر ضد این روزنامه به راه انداخت.

در موردی دیگر، مهمان برنامه شبانگاهی شبکه افق که از سربازان قاسم سلیمانی، فرمانده کشته‌شده سپاه قدس در سوریه بود، هفته گذشته با حمله به علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، از همراهی او با خیزش سراسری انتقاد کرد و مدعی شد تنها افتخار علی دایی این بود که به‌خاطر قد بلندش توپ‌ها به سرش برخورد می‌کردند و وارد دروازه می‌شدند.

این حملات با پاسخ شمار زیادی از روزنامه‌نگاران، هنرمندان و ورزشکاران در داخل ایران همراه بود؛ چهره‌های نامداری همچون وریا غفوری، رضا کیانیان، یحیی گل‌محمدی، رسول خادم، جواد نکونام، خسرو حیدری، افشین پیروانی، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد، حامد بهداد و ده‌ها تن دیگر از علی دایی حمایت کردند و تخریب‌های صداوسیما علیه این چهره جهانی فوتبال ایران را زمینه‌ساز محبوب‌تر شدن دایی دانستند.

همچنین روزنامه‌نگاران ایرانی نیز در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از المیرا شریفی مقدم، او را «بازجو-خبرنگار» جدید صداوسیما معرفی کردند و هم‌ردیف با علی رضوانی و آمنه‌سادات ذبیح‌پور دانستند که در سال‌های اخیر با اخذ اعتراف اجباری از زندانیان سیاسی، زمینه‌ساز صدور احکام سنگین زندان و اعدام برای شهروندان ایرانی شدند.