پرسپولیس چگونه قهرمان نیم‌فصل لیگ بیست‌و‌دوم شد؟

گل‌محمدی بعد از واگذار کردن قهرمانی فصل گذشته به استقلال، تغییرات مهمی در ترکیب تیمش داشت

پرسپولیس در ۱۵ بازی نیم‌فصل اول، به ۹ برد، پنج تساوی و یک شکست رسید-ورزش۳

پرسپولیس با یک برد پرگل، قهرمان نیم‌فصل لیگ بیست‌و‌دوم شد.

سرخ‌پوشان در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی که بعید است به این زودی دوباره میزبان هواداران فوتبال باشد، نساجی را پنج بر یک شکست داد. شاگردان گل‌محمدی با این برد، ۳۲ امتیازی شدند و حتی در صورت برتری رقیبان نزدیکشان، استقلال و گل‌گهر در بازی پانزدهم دست‌نیافتنی خواهند بود.

ستاره پرسپولیس در این بازی، محمد عمری، مهاجم جوان تیم بود که با زدن دو گل در نیمه اول، برتری تیمش را تثبیت کرد. پرسپولیس که موفق شده بود با برتری سه بر یک به رختکن برود، در نیمه دوم دو بار دیگر با دانیال اسماعیلی‌فر به گل رسید.

عمری زمانی توانست به ترکیب پرسپولیس برسد که یورگن لوکادیا در اعتراض به خشونت علیه معترضان ایرانی، به هلند بازگشت و قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد. این بازیکن ۲۲ ساله موفق شد در دو بازی اخیر، سه گل برای پرسپولیس بزند و جایگاهش در ترکیب اصلی را تثبیت کند.

نساجی که با این شکست به رده هفتم جدول سقوط کرد، انتظار می‌رفت رقیب سرسخت‌تری برای پرسپولیس باشد، ولی بازیکنانش به‌ویژه علیرضا حقیقی اشتباه‌های زیادی داشتند. حمید مطهری، سرمربی نساجی که فصل قبل در کادر فنی پرسپولیس بود هم، بعد از بازی به انتقاد از بازیکنانش پرداخت و گفت: «چند نفر در تیم ما خوب کار نکردند که از این به بعد اینجا یا جای من است یا آن‌ها. کسی را می‌خواهم که سرش را برای تیم بدهد. پیراهن نساجی برای برخی گشاد است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمار تیم گل‌محمدی در نیم‌فصل
پرسپولیس در ۱۵ بازی نیم‌فصل اول، به ۹ برد، پنج تساوی و یک شکست رسید. برد مقابل نساجی پرگل‌ترین برد این فصل پرسپولیس محسوب می‌شود. آن‌ها در برابر استقلال و سپاهان، دو مدعی دیگر قهرمانی، به تساوی رسیدند و تنها شکست این تیم در بازی خانگی مقابل تراکتور ثبت شد.

پرسپولیس نیم‌فصل اول لیگ فصل گذشته را هم دقیقا با همین تعداد برد، تساوی و باخت به پایان برده بود، ولی با سه امتیاز کمتر از استقلال به رتبه دوم رسید. استقلال حتی اگر ظهر جمعه آخرین بازی نیم‌فصل اول را در خانه تراکتور ببرد، بازهم سا‌پینتو پنج امتیاز کمتر از فرهاد مجیدی در نیم‌فصل به دست آورده است.

پرسپولیس که فصل گذشته لیگ برتر را بعد از پنج قهرمانی متوالی به استقلال واگذار کرد، تابستان امسال خریدهای مهمی داشت. بیرانوند پس از حضور ناموفق در اروپا به درون دروازه بازگشت و زوج گولسیانی‌– پورعلی‌گنجی برای قلب دفاع خریده شد تا یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف تیم پوشش داده شود. اسماعیلی‌فر هم سمت راست دفاع را تقویت کرد تا گل‌محمدی در بخش دفاعی، خانه‌تکانی اساسی داشته باشد. این تغییرات موثر بود و پرسپولیس تنها ۶ گل خورد که ۴ گل کمتر از نیم‌فصل گذشته است. باشگاه در خط میانی هم سعید صادقی، سینا اسدبیگی و سروش رفیعی را خرید که بازیکنان نسبتا موثری بوده‌اند.

پرسپولیس برای تقویت خط حمله، سراغ لوکادیا رفت و مهاجم هلندی با شش گل زده‌ امتیازات مهمی به‌دست آورد، ولی او قبل از بازی حساس هفته دوازدهم مقابل استقلال به کشورش بازگشت. شیخ دیاباته، خرید دیگر پرسپولیس در خط حمله است که به‌دلیل مصدومیت‌های متوالی، فرصت بازی زیادی نداشته است. تیم گل‌محمدی در نیم‌فصل ۲۰ گل زده که یک گل کمتر از زمان مشابه در فصل گذشته است و انتظار می‌رود که باشگاه برای تقویت این بخش مهاجم جدیدی اضافه کند.

پرسپولیس در نیم‌فصل اول ثبات بیشتری نسبت به رقیبانش داشته، با این حال رقابت در بالای جدول با حضور استقلال، سپاهان و گل‌گهر نزدیک است و شاگردان گل‌محمدی برای حفظ این رتبه تا پایان فصل، کارشان آسان نخواهند بود.

 

بیشتر از فوتبال