ضارب سه افسر پلیس نیویورک آرزو داشت به طالبان بپیوندد و «شهید» شود

این جوان ۱۹ ساله‌ شب سال نو میلادی در میدان تایمز نیویورک، سه افسر پلیس را با چاقو زخمی کرد

COREY SIPKIN / AFP

ضارب ۱۹ ساله‌ای که شب سال نو میلادی با چاقو به سه افسر پلیس نیویورک حمله کرد، در دفتر خاطراتش نوشته بود که دوست دارد عضو گروه طالبان شود و «شهید» شود. او شامگاه شنبه ۳۱ دسامبر، در آخرین ساعت‌های سال ۲۰۲۲، به سه افسر پلیس در پست بازرسی نزدیک شد و آنان را با چاقو مجروح کرد؛ اما پیش از آنکه دو افسر دیگر را نیز زخمی کند، با شلیک گلوله مامور پلیس از ناحیه کتف زخمی شد و از پا درآمد.

پلیس نیویورک اندکی پس از این حادثه اعلام کرد که در حال بررسی انگیزه ضارب است. بازرسان روز یکشنبه تلفن و فعالیت‌های آنلاین ضارب را بررسی کردند تا مشخص کنند که آیا او تحت تاثیر تبلیغات گروه‌های افراطی و تروریستی بوده است یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تحقیقات نشان داد ضارب جوان که تروور بیکفورد نام دارد، به دلیل مطالبی که در حساب‌های کاربری‌ خود در فضای مجازی می‌نوشت، شناخته‌شده بود. اکنون نیز شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که مقام‌های پلیس به نوشته‌های او در دفتر خاطراتش دست‌ یافته‌اند که تمایلش برای پیوستن به طالبان را افشا می‌کند.  

تروور بیکفورد همچنان در بازداشت و تحت مراقبت پلیس در بیمارستان است تا محل اصابت گلوله به کتفش درمان شود. سه افسر مجروح نیز مداوا شده‌اند.

حمله به افسران پلیس در روز شنبه پس از آن انجام شد که پلیس نیویورک، هشداری با این مضمون را برای بخش‌های مختلف فرستاد که واحد رسانه‌ای منتسب به گروه داعش با انتشار ویدیویی، از مهاجمان تک‌نفری خواسته است در شب سال نو حملاتی را انجام دهند. در این ویدیو، به ضاربان پیشنهاد شده است برای حمله‌ از مواد منفجره، تفنگ‌های دستی، چاقو و سموم استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست آیا این ضارب جوان هم ویدیو یادشده را دیده بود یا خیر، اما مقام‌های آمریکا می‌گویند این حمله یکی از مهم‌ترین رویدادهای اخیر نیویورک است و به نظر می‌رسد از تاکیک آشنای حملات قبلی مهاجمان تک‌نفره پیروی می‌کند؛ هرچند این نخستین حمله تروریستی شب سال نو میلادی در میدان تایمز بود.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، پرونده ضارب جوان در دادگاه فدرال یا دادگاه ایالتی بررسی می‌شود. احتمال اینکه این موضوع در هر دو دادگاه پیگیری شود هم وجود دارد.

تروور بیکفورد روز پنجشنبه ۲۹ دسامبر وارد نیویورک شد و در هتلی در منطقه منهتن اقامت داشت.