اخبار متناقض درباره لغو حکم اعدام حمید قره‌حسنلو

دیوان عالی کشور می‌گوید پرونده پزشک محکوم به اعدام همچنان در دست بررسی است

دادگاه انقلاب کرج پنج نفر را به اتهام مشارکت در قتل یک بسیجی به اعدام محکوم کرد- اکوایران

حسن قره‌حسنلو، برادر حمید قره‌حسنلو، پزشک متهم پرونده به قتل یک بسیجی در کرج، درباره اخبار منتشرشده درباره لغو حکم اعدام برادرش گفت تا زمانی که لغو حکم اعدام را به چشم نبیند، نمی‌تواند چنین خبری را تایید یا رد کند.

روزنامه اعتماد روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه به نقل از فاطمه قره‌حسنلو، خواهر دکتر قره‌حسنلو، نوشت که حکم اعدام این پزشک لغو شده اما حسن قره‌حسنلو به دویچه‌وله فارسی گفت که خواهرش با روزنامه اعتماد چنین مصاحبه‌ای انجام نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه اعتماد یک بار دیگر نیز در تاریخ ۳۰ آذر خبر لغو حکم اعدام حمید قره‌حسنلو را منتشر کرد و مدعی شد که «یکی از شخصیت‌های سیاسی و برجسته» در نامه‌ای از «مقام‌های عالی نظام» درخواست کرده است حکم اعدام این فرد لغو شود. در همان زمان نیز قوه قضاییه به‌سرعت خبر لغو حکم اعدام حمید قره‌حسنلو را تکذیب کرد و نامه‌نگاری یک چهره‌ سیاسی برای لغو حکم اعدام این پزشک رادیولوژیست را «فاقد موضوعیت» عنوان کرد.

روز چهارشنبه نیز در پی انتشار اخبار ضدونقیض درباره احتمال لغو حکم اعدام این پزشک متخصص رادیولوژیست، محسن بیات، وکیل خانواده قره‌حسنلو، گفت که اعلام نقض حکم اعدام حمید قره‌حسنلو بر عهده دیوان عالی کشور است و تا این لحظه چیزی رسما به آن‌ها ابلاغ نشده است.

امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور، هم در توییتی نوشت که پرونده همچنان در دست بررسی است و برای آن حکمی صادر نشده است.

دادگاه انقلاب کرج حمید قره‌حسنلو، محمدمهدی کرمی، سیدمحمدحسینی، رضا آریا و حسین محمدی را با اتهام محاربه و مشارکت در قتل یک بسیجی با نام روح‌الله عجمیان در مراسم چهلم حدیث نجفی، از جان‌باختگان خیزش سراسری، به اعدام و ۱۰ متهم دیگر این پرونده از جمله فرزانه قره‌حسنلو و سه کودک را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.

دادگاه انقلاب کرج در حالی برای متهمان این پرونده حکم صادر کرد که طبق گفته وکلا و خانواده‌ها، آن‌ها در هیچ‌یک از مراحل دادرسی به وکیل انتخابی دسترسی نداشتند. پدر محمدمهدی کرمی، ورزشکار و متهم ردیف اول این پرونده، پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود که وکیل تسخیری حتی جواب تماس‌هایش را هم نمی‌دهد. به گفته وکیل حمید قره‌حسنلو، وکیل تسخیری این متهم نیز نه‌تنها کاری برای او انجام نداد، بلکه در بسیاری موارد خلاف منافع این متهم عمل کرد.