تدارکات برای وداع عشاق پله با بازیکن افسانه‌ای فوتبال برزیل در استادیوم شهر سانتوس

برپا کردن یک چادر بزرگ سفید در وسط استادیوم «اوربانو کالدریا» گویای آمادگی مسئولان برای احتمال مرگ پله، قهرمان فوتبال جهان ‌است

به دلیل نگرانی از وضعیت سلامتی «ادسون آرانتس دو ناسیمنتو» معروف به «پله»، بازیکن افسانه‌ای فوتبال جهان، مقام‌های شهر سانتوس در برزیل، آماده‌سازی استادیوم شهر را برای احتمال مرگ و تشییع پیکر او آغاز کردند.

سخنگوی بیمارستانی که «پله» در آن بستری است، گفته است که «او زنده است». دختر پله نیز عکسی از خودش را در کنار پله در حساب اینستاگرامی خود با این پیام منتشر کرده است که «ماهنوز اینجا‌‌ییم، می‌جنگیم و ایمان داریم. یک شب دیگر را در کنار هم سپری می‌کنیم.»

بر اساس تصاویری که از استادیوم «اوربانو کالدریا»ی شهر سانتوس منتشر شده است، چادری بزرگ و سفید در وسط استادیوم برپا شده است که نشان‌دهنده آماده شدن مسئولان برای تشییع پیکر «پله» است.

چرا پله در بیمارستان بستری است؟‌

ستاره ۸۲ ساله فوتبال جهان از سپتامبر ۲۰۲۱ به سرطان روده بزرگ دچار است. پزشکان معالج پله در سپتامبر ۲۰۲۱ یک تومور از روده بزرگ او خارج کردند و از سپتامبر سال جاری نیز تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته است. با این حال، بیمارستان سن‌پابلو اعلام کرد که این بازیکن سابق فوتبال به عفونت تنفسی در اثر ابتلا به کووید-۱۹ نیز دچار شده و تحت درمان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهارشنبه گذشته، ۲۱ دسامبر، همچنین فاش شد که سرطان روده قهرمان سه دوره جام جهانی فوتبال وخیم‌تر شده است و پزشکان می‌گویند که او به مراقبت بیشتر در ارتباط با اختلال در عملکرد کلیه و قلب نیاز دارد.

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، معروف به پله، در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰، برزیل را به سکوی قهرمانی جام جهانی برد. او نخستین گل ملی‌ا‌ش را در سال ۱۹۵۷ در بازی با آرژانتین، در ۱۶ سالگی به ثمر رساند و کمتر از یک سال بعد، در بازی فینال دو گل به سوئد زد تا تیم ملی فوتبال برزیل برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شود. پله با ۷۷ گل، از بهترین گلزنان تاریخ تیم برزیل بود و نهایتا نیمار در جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار شد،‌ توانست به رکورد او برسد. کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۹۹۹ از پله با عنوان «ورزشکار قرن» یاد کرد و مجله تایم نام او را در فهرست ۱۰۰ شخصیت برجسته قرن بیستم قرار داد.

پله در طول دوران بازی‌هایش ۱۰۹۱ گل در ۱۱۱۶ بازی (۱۸ فصل) به ثمر رساند.

مجله فرانس فوتبال در سال ۱۹۹۹ در رای‌گیری از برندگان توپ طلا تا آن سال، پله را با ۱۷ رای، «بازیکن برتر فوتبال در قرن بیستم» برگزید. کمیته بین‌المللی المپیک نیز او را «بهترین ورزشکار قرن بیستم» شناخت.

بیشتر از فوتبال