عربستان سعودی ۲۰ میلیون دلار دیگر برای کمک‌های غذایی به یمن اختصاص داد

از ابتدای سال ۲۰۱۵، ریاض در مجموع ۱.۱۶۸ میلیارد دلار، در چارچوب «برنامه جهانی غذا» کمک در اختیار یمن قرار داده است

دست‌کم ۱۳ میلیون نفر از مردم یمن، به کمک‌های فوری مواد غذایی نیاز دارند - Khaled Ziad / AFP

عربستان سعودی ۲۰ میلیون دلار دیگر در چارچوب «برنامه جهانی غذا»، زیر پوشش سازمان ملل، برای کمک به مردم یمن اختصاص داد.

برنامه جهانی غذا بزرگ‌ترین سازوکار بین‌المللی بشردوستانه به‌حساب می‌آید. این مرکز بین‌المللی در ۸۰ کشور جهان نمایندگی دارد و به دست‌کم ۱۲۸ میلیون نفر، در بیش از ۱۲۰ کشور جهان، از جمله در خاورمیانه و یمن، کمک می‌کند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در گزارشی نوشت انتظار می‌رود کمک‌های بشر دوستانه ملک ‌سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، برای بیش از نیم میلیون نفر از مردم یمن غذا فراهم کند.

از زمان شروع جنگ داخلی در یمن، این کشور با بحران شدید مواد غذایی روبه‌رو است.

برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد دست‌کم ۱۳ میلیون نفر از مردم یمن نیاز به کمک‌های فوری مواد غذایی دارند. بخش قابل ملاحظه‌ای از این افراد کودکند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در چارچوب کمک‌های جدید غذایی عربستان سعودی به یمن، قرار است ۱۶هزار تن آرد گندم، میان آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه یمن، توزیع شود.

ارزیابی منابع دولتی سعودی نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۲۰۱۵، ریاض در مجموع ۱.۱۶۸ میلیارد دلار، در چارچوب «برنامه جهانی غذا» کمک در اختیار یمن قرار داده است.

 کمک‌های «برنامه جهانی غذا» سازمان ملل، عمدتا از طریق وعده‌های غذایی در مدارس ارائه می‌شود.

اواخر ماه میلادی گذشته نیز، «صندوق پول عربی» یک توافقنامه یک میلیارد دلاری برای حمایت از برنامه اصلاحات اقتصادی یمن، با دولت تحت حمایت ریاض، امضا کرد.

ارزیابی‌های مالی نشان می‌دهد طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، در مجموع حدود ۳۰درصد از کل کمک‌های جهانی به یمن، از عربستان سعودی فرستاده شده است.

بیشتر از جهان