نماینده جمهوری‌خواه کنگره: بایدن در مورد کمک به اوکراین خودش را گول می‌زند

برایان مست، نماینده فلوریدا، گفت این حزب او نیست که در برابر ارسال کمک به اوکراین مقاومت می‌کند، مقصر دولت بایدن است که راهبرد ندارد

یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره پیش از سخنرانی روز چهارشنبه ولودیمیر زلنسکی در کنگره، ادعا کرد جو بایدن بزرگ‌ترین مانعی است که در تایید کمک‌ بیشتر به اوکراین، بین کنگره ایالات متحده (کاپیتول هیل) و دولت این کشور (واشنگتن) قرار دارد.

برایان مست، نماینده فلوریدا، در مصاحبه با ایندیپندنت گفت این حزب او نیست که در برابر فرستادن کمک بیشتر به اوکراین بیشترین مقاومت را دارد و مقصر را دولت بایدن دانست که راهبرد ندارد.

مست گفت: «رویکرد آشفته‌ای داریم... اینجا چه خبر است؟ رئیس‌جمهوری به‌نوعی این حرف را که نمی‌خواهیم آتش‌بیارمعرکه باشیم، پنهان می‌کند و این عین واقعیت است وقتی درباره موقعیتی حرف می‌زنیم که هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید احتمال وقوع جنگ هسته‌ای صفر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده کنگره ادامه داد: «اما اگر او فکر می‌کند با فرستادن مجموعه [موشک] پاتریوت یا با به انزوا کشاندن روسیه یا مسلح کردن [اوکراین] به انواع سلاح از گلوله‌های ۵.۵۶ تا ۷.۶۲، آتش‌بیارمعرکه نمی‌شود، دارد خودش را گول می‌زند.»

مست یکی از دو جمهوری‌خواه راست میانه بود که روز چهارشنبه، ۲۱ دسامبر، درباره تمایل حزبشان به تداوم حمایت از اوکراین در آینده با ایندیپندنت مصاحبه کردند.

بیل کسیدی، سناتور جمهوری‌خواه لوییزیانا، هم در مصاحبه‌ای جداگانه، گفت نمی‌تواند ادعای میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، را که اوکراین همچنان اولویت شماره یک نمایندگان کنگره است، با اطمینان قبول کند. مک‌کانل این سخنان را در نشست مطبوعاتی روز سه‌شنبه بیان کرد.

او گفت: «اولویت شماره یک؟ منظورم این است که... باید با تورم مقابله کنیم، باید بحران مرزی را کنترل کنیم. همچنین می‌دانید که با چالشی جهانی هم مواجه‌ایم که مسائل مربوط به چین است. با این وصف، موضوع اوکراین هم مهم است.»

کسیدی در پایان گفت: «باید بتوانیم هم‌زمان به بیش از یک موضوع رسیدگی کنیم.»

شماری از جمهوری‌خواهان راست افراطی مثل لاورن بوبرت و مارجری تیلر گرین در مجلس نمایندگان با ارائه کمک بیشتر به اوکراین مخالفت کرده‌اند؛ برخی تا آن‌جا پیش رفته‌اند که نه تنها به اوکراین و زلنسکی انگ فساد مالی زده‌اند که در مورد ولادیمیر پوتین و روسیه هم همدلانه یا تمجیدآمیز سخن گفته‌اند.

دیدگاه‌های آن‌ها تاکنون نتوانسته است پشتیبانی فراتر از نمایندگان جمهوری‌خواه نشسته بر نیمکت‌های پشتی مجلس به دست آورد اما این نمایندگان نیمکت‌های ‌پشتی‌ ممکن است در ژانویه که حزب جمهوری‌خواه در مجلس سفلی اکثریت تک‌رقمی پیدا می‌کند، اهرم قوی‌تری در اختیار داشته باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان