دیدار رئیس‌جمهوری آلمان و علی کریمی؛ نباید از اعلام خشونت‌های وحشیانه رژیم دست برداریم

این موضوع مهم است که کارشناسان مستقل بین‌المللی، نقض حقوق بشر در ایران را بررسی و مستند‌سازی کنند

دیدار علی کریمی و رئیس‌جمهوری آلمان-صفحه اینستاگرام فرانک والتر اشتان‌مایر bundespraesident.steinmeier

علی کریمی، ستاره پیشین فوتبال ایران که از زمان شروع خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی بارها همبستگی خود را با معترضان در ایران اعلام کرده است، روز چهارشنبه با فرانک والتر اشتانمایر، رئيس‌جمهوری آلمان، دیدار کرد.

رئيس‌جمهوری آلمان روز چهارشنبه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه) با انتشار عکس مشترکی از خود با علی کریمی در حساب کاربری‌ خودش در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: ما نباید از اعلام خشونت‌های وحشیانه رژیم ایران دست بکشیم.

رئيس‌جمهوری آلمان، در بخش دیگری از پیام روز چهارشنبه‌اش حکومت جمهوری اسلامی را متهم کرد که در قبال معترضان در ایران دست به اقدامات و خشونت وحشیانه‌ای زده است.

به‌‌نوشته اشتانمایر، او از گزارش‌های مرتبط با خشونت‌ عوامل سرکوب جمهوری اسلامی علیه معترضان شوکه شده است و با توجه به شرایط ایران، تلاش می‌کند تا با چهره‌های مختلف جامعه ایرانی رایزنی داشته باشد.

اشتانمایر در بخش دیگری از پیامش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه حکومت ایران دفاع کرد و نوشت: این موضوع مهم است که کارشناسان مستقل بین‌المللی، نقض حقوق بشر در ایران را بررسی و مستند‌سازی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته رئيس‌جمهوری آلمان، این اقدام در راستای شناسایی عوامل سرکوب‌ها است تا روزی فرا برسد که مسئولان سرکوب‌ها پاسخگو شوند.

آلمان و ایسلند دو کشوری بود که ماه گذشته قطعنامه‌ای به «شورای حقوق بشر سازمان ملل» در ژنو ارائه داد تا یک کمیته ویژه حقیقت‌یاب به‌منظور بررسی و مستند‌‌سازی سرکوب‌های گسترده سیاسی در ایران تشکیل شود. شورای حقوق بشر در سوم آذرماه این قطعنامه را با اکثریت قاطع تصویب کرد و روز سه‌شنبه هم اعضای اصلی این کمیته حقیقت‌یاب معرفی شدند.

علاوه بر رئیس‌جمهوری آلمان، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و آنالنا بربوک، وزیر خارجه این کشور، بارها حمایت خود را معترضان در ایران اعلام کرده‌اند.

مقام‌های آلمانی، ‌مانند سایر متحدان اروپایی خود، بارها از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند به سرکوب گسترده اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در ایران پایان دهند.

آلمان همچنان بزرگ‌ترین شریک تجاری حکومت ایران در سطح اتحادیه اروپا به‌شمار می‌رود. بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی، خواهان کاهش یا قطع روابط تجاری آلمان با حکومت ایران و تشدید فشارهای دیپلماتیک‌ علیه جمهوری اسلامی‌اند.