بنزما-فرانسه؛ پایان یک ماجرای تلخ

برنده توپ طلای ۲۰۲۲ با پایان جام جهانی خداحافظی‌اش را از تیم ملی اعلام کرد

یک روز پس از شکست فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲، کریم بنزما اعلام کرد که از این تیم خداحافظی می‌کند. کاپیتان رئال مادرید قرار بود در این تورنمنت مهاجم اصلی فرانسه باشد و همراه تیم به قطر سفر کرد، ولی مصدومیت اجازه نداد به میدان برود و پیش از نخستین بازی تیمش مقابل استرالیا، قطر را ترک کرد.

بنزما با انتشار عکسی با پیراهن تیم ملی فرانسه در اینستاگرام همزمان با تولد ۳۵ سالگی‌اش، نوشته است: «تلاش‌ها و اشتباهاتی داشتم که برای رسیدن به جایگاه فعلی‌ام لازم بود و بابت آن‌ها افتخار می‌کنم.  من داستانم را نوشته‌ام و قصه ما به پایان رسیده است.»

بنزما دوران پر فراز‌و‌نشیبی در تیم ملی فرانسه داشت و نتوانست به جایگاهی که شایسته‌اش بود، برسد.  او پیش از یورو ۲۰۱۶ به دلیل مشارکت در پرونده اخاذی از همتیمی‌اش، والبوئنا، از تیم ملی کنار گذاشته شد. غیبت او در جام جهانی ۲۰۱۸هم ادامه داشت و فرانسه بدون این مهاجم توانست قهرمان جهان شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، سرانجام پیش از یورو ۲۰۲۰ تصمیم گرفت بنزما را دوباره دعوت کند، ولی اوضاع خوب پیش نرفت و مدعی اصلی قهرمانی در یک‌چهارم نهایی با شکست مقابل سوئیس حذف شد. تنها موفقیت بنزما با فرانسه، در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ بود که این تیم توانست با شکست اسپانیا در فینال به قهرمانی برسد. بنزما و امباپه در این تورنمنت همکاری خوبی داشتند و دشان امیدوار بود که با همکاری این زوج بتواند در قطر قهرمانی جهان را تکرار کند. او فصل گذشته نمایش فوق‌العاده‌ای با رئال مادرید داشت و به دلیل نقش پررنگش در قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان، به توپ طلای ۲۰۲۲ رسید. اما زوج بنزما - امباپه هرگز در قطر فرصت خودنمایی پیدا نکرد.

ماجرای ترک اردوی فرانسه هم بدون حاشیه نبود. رسانه‌های فرانسوی نوشتند که او با ناراحتی و بدون خداحافظی با بازیکنان، به فرودگاه رفته است. بنزما دعوت امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه، را برای تماشای بازی فینال نیز رد کرد تا شایعه این اختلاف تشدید شود.

روزنامه اکیپ نوشت که بنزما امید داشته است که با ماندن در اردو بتواند در مراحل بالاتر به شرایط بازی برسد، ولی کادر فنی تصمیم گرفته او را کنار بگذارد. او پیش از فینال جام جهانی توانست در یک بازی دوستانه با رئال مادرید به میدان برود تا حسرت هواداران برای دیدن او با پیراهن تیم ملی بیشتر شود.

بنزما تیم ملی فرانسه را با ۹۷ بازی و ۳۷ گل ملی ترک می‌کند. او نخستین بازی‌اش را در ۲۸ مارس ۲۰۰۷ مقابل اتریش از سر گذراند و در جام جهانی ۲۰۱۴ هم برای فرانسه به میدان رفت.

بیشتر از فوتبال