آلودگی هوا، بهانه حذف تماشاگران از دربی

سازمان لیگ اعلام کرد که احتمالا بازی استقلال و پرسپولیس در برابر سکوهای خالی برگزار می‌شود

شیوع کرونا موجب شده بود که فوتبال ایران مثل اکثر لیگ‌های جهان مدت زیادی بدون تماشاگر باشد، ولی بعد از فروکش کردن این بیماری هم غیبت تماشاگران ادامه پیدا کرد- Etemad Online

سازمان لیگ اعلام کرد که دربی پایتخت ممکن است به‌دلیل آلودگی هوا لغو شود، ولی به نظر می‌رسد که این بیشتر بهانه‌ای است تا بازی بدون تماشاگر برگزار شود.

مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران از زمان شروع اعتراض‌های سراسری بدون تماشاگر بوده و تردیدی وجود نداشت که بازی بین استقلال و پرسپولیس، پرتماشاگرترین بازی فوتبال ایران، هم بدون تماشاگر باشد، ولی حالا آلودگی هوا بهانه خوبی شده است تا برای این بازی بلیت‌فروشی انجام نشود.

البته غیبت تماشاگران در این بازی که سه‌شنبه برگزار می‌شود، هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده و قرار است در روزهای آینده اعلام شود. سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ، به برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» گفت: «اگر امکان حضور تماشاگران در دربی فراهم شود، به سمت زودتر برگزار شدن بازی خواهیم رفت. ایده‌آل این بود بازی در ساعت ۱۵ برگزار شود، اما اگر بازی بدون تماشاگر باشد و چون وسط هفته است، خیلی‌ها از دیدن دربی محروم خواهند شد. وضعیت حضور تماشاگران یکشنبه صبح مشخص می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران اضافه کرد: «همیشه در این فصل با خطر آلودگی هوا روبرو هستیم و میزان آلودگی هوا می‌تواند در حضور یا عدم حضور تماشاگران در این بازی تاثیرگذار باشد.» در شرایط آلودگی هوا، خطر اصلی متوجه بازیکنان است که مجبورند فعالیت بدنی پرفشاری داشته باشند، ولی سازمان لیگ این موضوع را بهانه‌ای برای حذف تماشاگران از صحنه لیگ و به‌خصوص این بازی قرار داده است.

شیوع کرونا موجب شده بود که فوتبال ایران مثل اکثر لیگ‌های جهان مدت زیادی بدون تماشاگر باشد، ولی بعد از فروکش کردن این بیماری هم غیبت تماشاگران ادامه پیدا کرد. فیفا اصرار داشت که مسابقات فوتبال در ایران باید با حضور تماشاگران زن برگزار شود، ولی فدراسیون فوتبال تنها در چند بازی محدود در تهران به تماشاگران زن اجازه داد به ورزشگاه بروند و برای جلوگیری از جرایم فیفا، ترجیح داد مسابقات دوباره بدون تماشاگر برگزار شود.

موضوع مهم دیگری که در میان تنش‌های پرشمار فوتبال ایران فراموش شده، فرسودگی ورزشگاه آزادی است و پر شدن سکوهای این ورزشگاه قدیمی در دربی پایتخت ممکن بود خطرساز شود. حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی و عضو پیشین شورای شهر تهران، اخیرا گفت که سکوهای طبقه دوم این ورزشگاه نیاز به مقاوم‌سازی دارند و در شرایط بحرانی‌اند. تصاویر متعددی از سکوهای ترک‌خورده این ورزشگاه منتشر شده و مشخص نیست که حضور صدهزار نفری تماشاگران ممکن بود چه فرجامی داشته باشد.

بیشتر از فوتبال