مهاجمان مسلح به محل اقامت شهروندان چینی در کابل حمله کردند

در تصاویر دیده می‌شود که ساکنان این ساختمان خود را از پنجره پایین می‌اندازند تا از محل فرار کنند

حدود ساعت ۲ بعدازظهر روز دوشنبه به وقت محلی، وقوع چندین انفجار در مرکز شهر کابل گزارش شد. این حمله در منطقه شهرنو و در هتل محل اقامت شهروندان چینی رخ داد.

به روایت شاهدان عینی، صدای سه انفجار پیاپی از محل شنیده شد و به دنبال آن، صدای رگبار گلوله و درگیری بلند شد. منابع محلی می‌گویند افراد مسلح به ساختمانی که شهروندان چینی در آن سکونت داشتند، حمله کرده‌اند. با آغاز درگیری‌ها، نیروهای طالبان خود را به محل رساندند و تمامی خیابان‌های منتهی به محل حادثه را بستند. گفته می‌شود طالبان تا شعاع یک کیلومتری محل حادثه را قرنطینه کرده‌اند و به هیچ کس اجازه عبور از منطقه را نمی‌دهند. هم‌زمان، هلی‌کوپترهای طالبان نیز بر فراز محل به پرواز درآمدند.

تصاویری که از لحظات حادثه منتشر شدند، نشان می‌دهد که بخشی از یک ساختمان هشت طبقه به صورت کامل در آتش می‌سوزد و شعله‌های آتش در حال سرایت به سایر طبقات‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این تصاویر، همچنین دیده می‌شود که ساکنان این ساختمان خود را از پنجره پایین می‌اندازند تا از محل فرار کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام طالبان نوشت که افراد مسلح به یک مهمان‌خانه شهروندان خارجی حمله و تیراندازی کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در توییتر خود نوشت که حمله به یک هتل در شهرنو کابل با کشته شدن ۳ حمله‌کننده پایان یافت. او گفت که همه مهمانان این هتل نجات یافتند و هیچ شهروند خارجی در این حمله کشته نشده است. او افزود: «۲ شهروند خارجی که خود را از منزل بالا پرتاب کرده بودند، زخمی شدند.»

اما بیمارستان «ایمرجنسی» در کابل در توییتی نوشت که انفجار و تیراندازی در فاصله تقریبا یک کیلومتری این بیمارستان رخ داده است. این بیمارستان نوشت که تاکنون ۲۱ تن شامل ۳ تن که جان خود را در این حادثه ازدست داده‌اند به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

خبرگزاری‌های چین پیوسته درباره درگیری رخ‌داده در ساختمانی که شهروندان این کشور در کابل در آن اقامت داشته‌اند، خبر می‌دهند. این خبرگزاری‌ها به نقل از سفارت چین در کابل نوشتند که مقام‌های این سفارت تمام تحولات و رخدادها را با جدیت پیگیری می‌کنند.

 فرماندهی پلیس کابل با انتشار اطلاعیه‌ای حمله به این ساختمان را تایید کرد. در این اطلاعیه‌ آمده است که «عناصر شریر» به یک هتل حمله کرده‌اند و نیروهای طالبان محل حادثه را به محاصره درآورده‌اند. همچنین اعلام شده که جزئیات بیشتر این حمله بعدا منتشر می‌شود.

هرچند به گفته شاهدان عینی صدای آژیر آمبولانس‌ها از محل واقعه شنیده می‌شود، هنوز در مو‌رد تلفات احتمالی این حادثه گزارشی در دست نیست و هیچ گروهی هم مسئولیت آن را به عهده نگرفته است. هرچند پیش‌بینی می‌شود که پشت این حمله، گروه داعش حضور داشته باشد.

حمله به ساختمان محل زندگی شهروندان چینی، درست ۲۴ ساعت پس از اظهار نگرانی سفارت چین از تامین امنیت این سفارت انجام می‌شود. وانگ یو، سفیر چین در کابل، روز یکشنبه در دیدار با عباس استانکزی، معاون سیاسی وزیر خارجه طالبان، خواستار تامین امنیت دیپلمات‌های چینی در کابل شد. به نظر می‌رسد که مقام‌های چین احتمال می‌دادند که به شهروندانشان حمله شود.