تشدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ایران

چهار شرکت در سنگاپور به‌دلیل همکاری با «شركت پردازان سيستم نماد آرمان» تحریم شدند

Reuters - «شركت پردازان سيستم نماد آرمان» در سال ۲۰۱۸ به‌طور جداگانه تحریم شده است.

دولت آمریکا روز چهارشنبه مجموعه تحریم‌های تازه‌ای را علیه شرکت‌ها و اشخاصی که در برنامه‌های نظامی روسیه و فعالیت‌های حکومت ایران همکاری داشته‌اند وضع کرد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه هفتم دسامبر (۱۶آذر) در گزارشی به‌نقل وزارت بازرگانی ایالات متحده نوشت ۲۴ شرکت و نهاد مختلف فعال در چندین کشور جهان، از جمله در اروپا، به‌دلیل همکاری با صنایع نظامی روسیه، فعالیت‌های هسته‌ای پاکستان و تامین قطعات برای یک شرکت الکترونیکی ایرانی تحریم شدند.

بر پایه داده‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده، این شرکت‌ها در لتونی، پاکستان، روسیه، سنگاپور، سوئیس فعالیت دارند و فعالیت‌ها و همکاری‌های آن‌ها با حکومت‌ها و نهادهای وابسته به ایران و روسیه، امنیت ملی آمریکا را به‌خطر می‌اندازد و با سیاست خارجی دولت سازگار نیست.

در میان نام ۲۴ شرکتی که روز چهارشنبه در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند، چهار شرکت در سنگاپور ثبت شده‌اند. این شرکت‌ها متهم شده‌اند که با یک شرکت الکترونیکی ایرانی با نام «شركت پردازان سيستم نماد آرمان» همکاری داشته‌اند.

«شركت پردازان سيستم نماد آرمان» در سال ۲۰۱۸ به‌طور جداگانه تحریم شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس برخی از گزارش‌‌ها، این شرکت الکترونیکی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وابسته است. پیشتر گزارش‌هایی از هک دوربین‌های مداربسته «شركت پردازان سيستم نماد آرمان» منتشر شده است.

ویدئوهای هک دوربین‌های دفتر و کارمندان «شركت پردازان سيستم نماد آرمان» روی شبکه اجتماعی یوتیوب بارگذاری و در دسترس است.

خبرگزاری رویترز در بخش دیگری از گزارش روز چهارشنبه خود نوشت ۱۰ شرکت فعال در پاکستان و امارات متحده عربی نیز به‌دلیل مشارکت و همکاری‌ در فعالیت‌های هسته‌ای محافظت‌نشده پاکستان و برخی از فعالیت‌ها و برنامه‌های موشکی این کشور تحریم شده‌اند.

از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه در اوکراین، دولت آمریکا اقدامات محدودیت‌کننده پرشماری برای نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت‌ها و نهادهایی که با روسیه کار می‌کنند اعمال کرده است.

در حال حاضر، شرکت‌ها، اشخاص و صادرکنندگان آمریکایی برای همکاری با شرکت‌هایی که در فهرست تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته‌اند، باید مجوزهای ويژه دریافت کنند و مراحل پیچیده‌ و دشواری را بگذرانند.

بیشتر از جهان