سینماداران در عربستان سعودی چشم‌انتظار تولیدات داخلی بیشترند

عربستان سعودی بیش از ۴۰درصد از درآمد گیشه در منطقه را به خود اختصاص داده است

سینماداران در عربستان سعودی از فیلمسازان عرب خواستتند تا فیلم‌های بیشتری با تمرکز بر داستان‌های بومی و محلی بسازند. 

گروه سینمایی وکس که صاحب مجموعه‌ای از سالن‌های سینما است، با بیان این موضوع، در جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ اولین فهرست در دست ساخت خود از فیلم‌های دست‌اول عربی از عربستان سعودی، مصر، لبنان و امارات متحده عربی را اعلام کرد.

وکس (Vox)، بازوی سینمایی شرکت مجید الفُطَیِم، با گروهی از فیلمسازان جدید و شناخته‌شده از عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و لبنان را همکاری می‌کند. وکس یکی از حامیان جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ است و  قصد دارد در پنج سال آینده، از  ۲۵ فیلم عربی رونمایی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروژه ساخت هاوجن (HWJN) نیز در این مجموعه قرار دارد. حضور خواهد داشت . هاوجن اقتباسی سینمایی از پرفروش‌ترین رمان عاشقانه فانتزی عربستانی به همین نام، به کارگردانی یاسر الیاسری درحال ساخت است و سال آینده اکران خواهد شد. 

محمد الهاشمی، رئیس شرکت مجید الفطیم در عربستان سعودی، می‌گوید که عربستان سعودی بیش از ۴۰درصد از درآمد گیشه در منطقه را به خود اختصاص داده است.

در‌حالی‌که سینماروهای این کشور یکی‌از مشتاق‌ترین مصرف‌کنندگان فیلم‌های پرفروش در جهان محسوب می‌شوند، الهاشمی اضافه می‌کند که ظرفیت‌های سینمایی عربستان سعودی فقط در سطح باقی مانده است و تمرکز بیشتر برای محتوای باکیفیت عربی به تحقق عمق این ظرفیت کمک خواهد کرد.

اکنون با توجه به مقیاس و سرعت تحولاتی که صنعت نوپای فیلم در این کشور را به پیش برده است، دیگر به سختی می‌توان باور کرد که تنها چهار سال از لغو ممنوعیت ۳۵ساله فعالیت سینماها در عربستان سعودی می‌گذرد.

سینماهای Vox در خط مقدم این تحولات بزرگ بوده‌اند. این گروه حدود ۱۵۰ پرده نمایش را در سراسر این کشور اداره می‌کند. الهاشمی گفت: «ما سال آینده سه افتتاحیه در جده و ریاض داریم. اما امروزه رفتن به سینما فقط برای تماشای فیلم نیست. فیلم تنها یکی از اجزای تجربه‌ کلی است که ما سعی داریم ارائه دهیم.»

بیشتر از فیلم