اهانت عجیب و زشت جانسون به جرمی کوربین

بوریس جانسون، رهبر حزب کارگر را متهم به «اوُنانیسم» یا به عبارت تحت الفظی آن «خودارضایی» کرد

نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون در سالگرد پایان جنگ جهانی اول  در 11 نوامبر  2019 Ben STANSALL /AFP

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا متهم شده که در کارزار انتخابات عمومی این کشور، با استفاده از یک اشاره جنسی در انجیل، به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و رقیب انتخاباتیش، «اهانتی زشت» کرده است.  

روز چهارشنبه، بوریس جانسون، در نخستین نطق مهم انتخاباتیش رهبر حزب کارگر را متهم به «اوُنانیسم» یا به عبارت تحت الفظی آن «خودارضایی» کرد. (توضیح: اوُنان نام یک شخصیت نه چندان مهم در "کتاب پیدایش" انجیل و دومین پسر یهوداست که پروردگار او را بخاطر سرپیچی از دستوراتش می کشد. اونان مایل نبود پدر فرزندی شود که حاصل نزدیکی او باخواهر زن بیوه اش است و به همین دلیل در جریان نزدیکی جنسی، پیش از انزال، از بدن او دور شد. این واژه در متون مدرن تر بهعنوان "تخم پاشی بی نتیجه" یا "خودارضایی" استفاده می شود). 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بخش هایی از نطق آقای جانسون که توسط حزب محافظه کار منتشر شده، نشان می دهد که او همچنین می گوید بحث در مورد برگزیت به "بازی موش خرمای زمینی" تبدیل شده است. 

آقای جانسون به فیلمی به نام «روز موش خرمای زمینی» اشاره می کند که در آن وقایع یک روز بارها و بارها در یک چرخه بسته، تکرار می شوند – و مقصود او این است که از شعارهای کهنه ای از جمله «برگزیت به انجام برسد» بارها و بارها استفاده می شود تا به گفته او «تصویر وحشتناک» ائتلاف میان حزب کارگر آقای کوربین و حزب ملی اسکاتلند به رهبری نیکولا استورجن، را نشان ندهند. 

آقای جانسون تکرار می کند که شکست حزب محافظه کار در انتخابات روز ۱۲ ام دسامبر، به معنی آن خواهد بود که باید در سال ۲۰۲۰ دو رفراندوم، یکی در مورد عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا و دیگری استقلال اسکاتلند برگزار شود.

او می گوید:«ما می توانیم (یا) به خواست مردم احترام بگذاریم، یا به بهای یک میلیارد پوند در ماه، وقت بیشتری تلف کرده، دو رفراندوم، یکی در مورد اتحادیه اروپا و دیگری در مورد اسکاتلند برگزار کنیم – "به بهای روح و شرم" (توضیح: این بخشی از یکی از غزل های شکسپیراست. در دوران شکسپیر اشاره به نکات جنسی درج شده در کتاب انجیل رواج داشت. در اینجا شکسپیر در اشاره به "بهای روح"، به تلف شدن اسپرم توسط «اونان» اشاره می کند که توضیح آن در بالا آمد و نیز "شرم" که منظور اندام جنسی است) ، خودبینی سیاسی و "اوُنانیسم".»

یک منبع حزب کارگر در واکنش به اظهارات نخست وزیر گفت:«اهانت های عجیب و زشت آقای جانسون ما را ناراحت نمی کند زیرا چشم ما به نتیجه نهایی است – تغییر واقعی برای اکثریت نه اقلیت.»

آقای جانسون در اظهاراتش در یک کارخانه سازنده خودروهای برقی در «میدلند غربی»، اذعان می کند که کشورهای جهان از این که بریتانیا سه سال وقت و انرژی روی تعامل بر برگزیت گذاشته، «حیرانند».

او مدعی است یک دولت محافظه کار که در پارلمان از اکثریت برخوردار باشد، بریتانیا را از به گفته او «شیار جاافتاده» خارج کرده و «به تکرار مکررات برگزیت» پایان می دهد.

او وعده می دهد که برای حفظ محیط زیست دست به یک انقلاب انرژی تمیز بزند، اقتصاد را رونق دهد  و برای مهارت های بالا فرصت های شغلی ایجاد کند. 

این نخستین باری نیست که آقای جانسون در اظهارات علنی اش از زبان غیرمتعارف استفاده کرده است. او در مرحله ای،  از بودجه برای تحقیق در مورد تجاوز به کودکان، به عنوان «انزال روی دیوار» یاد کرد و نیز با تمسخر، مردان همجنسگرا را «پسرهای ماتحتی با بالاتنه رکابی» خواند. او همچنین قافیه یک شعر کوتاه پنج خطی (که در سال ۲۰۱۶ برای او جایزه نشریه اسپکتِیتِر را ربود) را به گونه ای تنظیم کرد که رجب طیب اردوغان را یک خود ارضاء جنسی تصویر می کرد.

© The Independent