آمریکا ۵ فرد و نهاد وابسته به حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری در متن منتشر شده در وبسایت این وزارتخانه نام افراد تحریم شده را نیز منتشر کرده است: عادل محمد منصور، ناصر حسن‌نصار و حسن خلیل

Anwar AMRO / AFP

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه، ۱ دسامبر ۲۰۲۲، اعلام کرد سه فرد و دو نهاد مرتبط با حزب‌الله لبنان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی این وزارتخانه، این افراد حقیقی و حقوقی به حزب‌الله لبنان خدمات مالی ارائه می‌دادند و همچنین یکی از افراد حقیقی در تهیه تسلیحات به این گروه شبه‌نظامی لبنان، که از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران نیز برخوردار است، کمک می‌کرد. 

برایان نلسون، معاون امروز تروریسم و اطلاعات مالی وزرات خزانه‌داری، در این مورد گفت دو شرکتی که روز پنجشنبه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند، نظام مالی حزب‌الله را در سراسر لبنان فعال نگه داشته‌اند. این مقام وزارت خزانه‌داری در عین‌حال تاکید کرد که حزب‌الله لبنان از نظام مالی تحت حمایتش به‌منظور ایجاد بی‌ثباتی استفاده می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در فرازی از متن منتشر شده در وبسایت وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا آمده است که تحریم‌های روز پنجشنبه این وزارتخانه آشکار می کند که حز‌ب‌الله لبنان، حتی در بحبوحه بحران‌های اقتصادی لبنان، در پی به‌دست آوردن منابع مالی‌ای است تا به‌واسطه آنها بتواند به به تهیه تسلیحات مبادرت کند. 

وزارت خزانه‌داری در متن منتشر شده در وبسایت این وزارتخانه نام افراد تحریم شده را نیز منتشر کرده است: عادل محمد منصور، ناصر حسن‌نصار و حسن خلیل. 

حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار دارد و اموال افراد حقیقی و حقوقی تحریم شده در روز پنجشنبه در خاک آمریکا مصادره خواهد شد.

بیشتر از جهان