بازگشت آرژانتین به مدار قهرمانی

نمایش درخشان یاران مسی مقابل لهستان کمک کرد باخت روز اول از یادها برود

سرگروهی به آرژانتین کمک کرد که در یک هشتم نهایی هم قرعه نسبتا آسانتری داشته باشد و شنبه با استرالیا بازی می‌کند- REUTERS/Amanda Perobelli 

شکست دو بر یک آرژانتین مقابل عربستان اولین شگفتی بزرگ جام جهانی ۲۰۲۲ بود. این باخت برای لیونل مسی که در آخرین جام جهانی‌اش رویای قهرمانی دارد، یک کابوس بود. آرژانتین اما دو بازی بعدی‌اش را برد تا صدرنشین گروه C شود و دوباره خودش را در قامت یک مدعی نشان بدهد.

آرژانتین در بازی دوم مقابل مکزیک کار سختی داشت، ولی شوت نیمه دوم مسی گره بازی را باز کرد تا آنها به برد دو بر صفر برسند. بازی سوم با لهستان هم حساسیت زیادی داشت، ولی آرژانتین به رغم پنالتی از دست رفته مسی برد دو بر صفر بازی قبلی را تکرار کرد. آنچه چهارشنبه شب هواداران آرژانتین را بیشتر از سه امتیاز هیجان‌زده کرد، بازی روان این تیم بود که ۹۰ دقیقه لهستان را تحت فشار گذاشت.

سایت بی.بی.سی. در یادداشتی با عنوان «شبی که آرژانتین واقعی به پا خاست» نوشت: «پاسکاری آرژانتین بی‌نقص بود، همان سبکی که مسی از آن لذت می‌برد. آنها ۸۰۰ پاس دادند که ۹۲ درصد آنها صحیح بود. آنها ظرافت بازی را با جنگندگی و خشونت مشهورشان ترکیب کردند و هر بازیکنی حاضر بود کار دفاعی برای پس گرفتن توپ را بپذیرد. آرژانتین حالا به جمع برزیل، انگلیس، فرانسه و اسپانیا پیوست که توانایی‌ها و اراده‌شان برای موفقیت در این تورنمنت را به نمایش گذاشته‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیونل اسکالونی در سه بازی مرحله گروهی تغییرات پرشماری در ترکیب تیمش داشت و به نظر می‌رسد که سرانجام ترکیب ایده‌آلش را پیدا کرده است. انزو فرناندز، هافبک ۲۱ ساله بنفیکا در خط میانی این تیم نمایش درخشانی داشته است. آلکسیس مک‌آلیستر، هافبک برایتون و جولین آلوارز، مهاجم منچسترسیتی هم مقابل لهستان نمایش درخشانی داشتند و به بازی روان تیم کمک کردند.

سرگروهی به آرژانتین کمک کرد که در یک هشتم نهایی هم قرعه نسبتا آسانتری داشته باشد و شنبه با استرالیا بازی می‌کند. آنها در صورت برد احتمالی مقابل این حریف در یک چهارم نهایی با برنده بازی هلند – آمریکا روبرو می‌شوند.

البته اسکالونی ترجیح داد انتظارات را از تیمش بالا نبرد و درباره شانس قهرمانی تیمش گفت: «ما مدعی هیچ چیزی نیستیم. نباید تصور کنیم که به خاطر این برد قهرمان خواهیم شد و باید به جنگندگی ادامه بدهیم. ما یک بازی خوب انجام دادیم، فقط همین.»

او همچنین به بازیکنانش هشدار داد که استرالیا را دست کم نگیرند تا داستان بازی با عربستان تکرار نشود: «آنها تیم سرسختی هستند، شما دیدید که مقابل عربستان چه اتفاقی افتاد. اگر فکر کنید که استرالیا حریف آسانی است، اشتباه می‌کنید. آنها این را با شکست تیم‌های قوی در همین جام نشان دادند.»

بیشتر از فوتبال