روایت سی‌ان‌ان از فشار بر خانواده بازیکنان تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران

به گزارش سی‌ان‌ان، در حال حاضر تعداد قابل توجهی از ماموران سپاه در قطر حضور دارند

سی‌ان‌ان به نقل از منابعی که هویت آنها فاش نشده است از فشار بر خانواده بازیکنان تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران در آستانه بازی با تیم ملی فوتبال آمریکا خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، خانواده‌ها تحت فشار قرر گرفتند تا فرزندانشان در بازی با آمریکا مطابق با آنچه که جمهوری اسلامی می‌خواهد رفتار کنند.

هرچند بازیکنان در نخستین بازی در جام جهانی از خواندن سرود جمهوری اسلامی امتناع کردند، در بازی بعدی با ولز این سرود را خواندند.

برخی از آنها پیش‌ از سفر به قطر هم در دیدار با ابراهیم رئیسی، در برابر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که در کارنامه خود اعدام‌های ۶۷ را دارد، تعظیم کردند.

بسیاری از معترضان از این بازیکنان انتظار داشتند برای تیم جمهوری اسلامی بازی نکنند یا دست‌کم از فرصت حضور در جام جهانی برای بلند کردن صدای خیزش مردمی علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند. خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی که با کشته شدن مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد برای سومین ماه متوالی باوجود سرکوب گسترده ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال سی‌ان‌ان ادعا می‌کند که خانواده بازیکنان پس از اولین بازی با انگلستان احضار شده‌اند و درباره عواقب همراهی نکردن فرزندانشان با سیاست‌های جمهوری اسلامی، نخواندن سرود جمهوری اسلامی یا حضور در اعتراضات ضد رژیم به آنها هشدار داده شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، ده‌ها سپاهی برای زیر نظر گرفتن بازیکنان به قطر اعزام شده‌اند و آنها نمی‌تواند در خارج از محل درنظر گرفته شده برای آنها تردد کنند یا با خارجی‌ها ملاقات داشته باشند.

پیش‌تر گزارش‌هایی درباره همکاری قطر با ایران برای محدود کردن آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران و کنترل تماشاگران منتشر شده بود.

روز دوشنبه نیز ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی با امیر قطر برگزاری «موفق» جام جهانی و رعایت ارزش‌های اسلامی را به او تبریک گفت.

به گزارش سی‌ان‌ان، در حال حاضر تعداد قابل توجهی از ماموران سپاه در قطر حضور دارند و ضمن زیرنظر داشتن بازیکنان، درباره آنها اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم فوتبال جمهوری اسلامی نیز بر اساس گزارش سی‌ان‌ان با سپاه ملاقات داشته است.

منبع سی‌ان‌ان که نام او فاش نشده به سی‌ان‌ان درباره وعده هدیه و خودرو به بازیکنان پیش از بازی با انگلستان سخن گفت اما به گفته او بعد از نخستین بازی این وعده‌ها به تهدید تبدیل شدند.

او می‌گوید رژیم صدها حامی تقلبی را به قطر اعزام کرده است تا تصویری از یک تیم ملی با حامیان زیاد را به نمایش بگذارد.

این درحالی است که شماری از معترضان که از علاقمندان فوتبال به‌شمار می‌روند نیز تیم جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده‌‌اند.

بیشتر از فوتبال