سخنگوی عمران خان «شجاعت» او را ستود

نخست‌وزیر سابق پاکستان با جلیقه ضدگلوله در راهپیمایی حاضر شد

رئوف حسن، سخنگوی عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی از او تقدیر کرد و گفت او «شجاعتی بی‌نظیر» از خود نشان داده است. خان اخیرا در یکی از تجمع‌های عمومی هدف تیراندازی قرار گرفت و زخمی شد. هوادارانش می‌گویند این تلاشی برای ترور او بوده است. او حالا تحرکاتی علیه دولت شهباز شریف سازمان داده است که آن‌ را «راهپیمایی طولانی» می‌خواند و خواست اصلی‌اش برگزاری انتخابات زودهنگام است. خان اخیرا در گردهمایی هوادارانش در شهر راولپندی در نزدیکی اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، ظاهر شد تا نشان دهد قصد خروج از صحنه سیاست را ندارد.

خان از پشت یک شیشه ضدگلوله در راولپندی ظاهر شد و به گفته حسن، او در ضمن جلیقه ضدگلوله هم می‌پوشد. این در حالی است که نیروهای امنیتی درباره تامین امنیت خان هشدار داده بودند و خواستار تجدیدنظر در برنامه‌های عمومی‌ او شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن که با برنامه «نیوزآورِ» بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد گفت قصد ترور خان «کار دو سه نفر بوده» که هنوز معلوم نیست چه کسانی‌اند و به کجا وابسته بودند. او در ضمن گفت گردهمایی‌های «راهپیمایی طولانی» «به طرزی بی‌سابقه مسالمت‌آمیز بوده‌اند».

رئوف حسن گفت خواست خان «برگزاری بلافاصله انتخابات آزاد و منصفانه بدون دخالت قدرت‌های موجود» است. او افزود که دولت کنونی که حاصل رای نمایندگان مجلس و متشکل از چند حزب اصلی پاکستان است، «هیچ‌گونه مشروعیتی ندارد». او در ضمن گفت بدتر شدن وضع اقتصادی کشور، انتخابات را ضروری می‌کند.

خبرنگار بی‌بی‌سی به حسن یادآوری کرد که خلع خان در ماه آوریل از نخست‌وزیری، «مشروع» بوده و «طبق روندی دموکراتیک» انجام شده است. حسن گفت خان در انتخابات بعدی به اکثریت دو سومی خواهد رسید و «اصلاحات بنیادی» انجام خواهد داد و در غیر این صورت، اصلا قصد نخست‌وزیر شدن ندارد.

بیشتر از جهان