پیروزی لهستان در مقابل عربستان سعودی

عربستان سعودی در بازی دوم خود ۲-۰ به لهستان باخت اما هنوز شانس صعود دارد

روزنامه گاردین لندن در تحلیل بازی نوشت: «سعودی‌ها در کار حمله چشمگیر عمل کردند، اما نتوانستند به آن ضربه نهایی دست پیدا کنند.»- ANDREJ ISAKOVIC / AFP

عربستان سعودی که در بازی اول با پیروزی مقابل آرژانتین جهان را به شگفتی واداشته بود در دومین بازی خود ۲-۰ مقابل لهستان شکست خورد. سعودی‌ها همچنان بازی خوبی ارائه دادند، اما در مواردی ناهماهنگ بودند و مرتکب اشتباه‌های فردی شدند و یک پنالتی را نیز از دست دادند. پیوتر زیلینسکی در دقیقه ۳۹ گل اول لهستان را به ثمر رساند تا دو تیم با نتیجه ۱-۰ به رختکن بروند. در نیمه دوم، سعودی‌ها موفق شدند چندین بار حمله‌های موثری انجام بدهند و تا نزدیکی باز کردن دروازه لهستانی‌ها پیش رفتند. در مقابل، لهستان هم خوب و منسجم بازی کرد و دو بار نیز توپ به تیر دروازه سعودی‌ها برخورد کرد.

اما تکلیف کار در دقیقه ۸۲ یکسره شد‌؛ زمانی که اشتباهی فاحش از عبدالله المالکی، هافبک الهلال، باعث شد که توپ جلوی پای روبرت لواندوفسکی فرود بیاید تا این مهاجم شهیر ۳۴ ساله بالاخره به اولین گل خود در جام جهانی برسد. این مهاجم بارسلونا تا به‌حال ۷۷ بار برای تیم ملی لهستان گل زده است و گل نزدنش در جام جهانی جای خالی بزرگی در کارنامه حرفه‌اش بود که حالا برطرف شد. او نه تنها در سه بازی جام جهانی قبلی در روسیه (مقابل لهستان، کلمبیا و ژاپن) گلی به ثمر نرساند که در بازی اول این جام مقابل مکزیک نیز یک ضربه پنالتی را از دست داد تا این باور که او طلسم گل نزدن در جام را دارد پا بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در این بازی نوبت سعودی‌ها بود تا ضربه پنالتی را از دست بدهند. در نیمه اول، سالم الدوسری، مهاجم ۳۱ ساله الهلال که در بازی اول مقابل آٰرژانتین ستاره اصلی میدان بود، نتوانست پنالتی را به گل تبدیل کند. وویچک شزنی، دروازه‌بان لهستان، نه تنها استادانه ضربه الدوسری را مهار کرد بلکه جلو توپ برگشتی بعدی را نیز گرفت تا سعودی‌ها به گل نرسند. روزنامه گاردین لندن در تحلیل بازی نوشت: «سعودی‌ها در کار حمله چشمگیر عمل کردند، اما نتوانستند به آن ضربه نهایی دست پیدا کنند.»

سعودی‌ها همچنان شانس خوبی برای صعود از گروه خود دارند. بازی بعدی گروه، ساعاتی دیگر بین آرژانتین و مکزیک برگزار می‌شود. آرژانتین اگر برابر مکزیک شکست بخورد از جام حذف خواهد شد. بهترین نتیجه برای لهستان و سعودی‌‌ها، احتمالا تساوی این دو تیم آمریکای لاتین است که باعث می‌شود آن دو همچنان در جایگاه اول و دوم گروه قرار داشته باشند.

بیشتر از فوتبال