حملات موشکی به نیروهای آمریکایی در سوریه خسارتی برجای نگذاشت

سنتکام حملات موشکی به نیروهای ائتلاف در منطقه الشدادی سوریه را تایید کرد

در مرداد سال سال جاری حمله‌ای پهپادی به یکی دیگر از پایگاه‌های نظامیان مستقر در خاک سوریه صورت گرفت -- JOHN MOORE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، بامداد شنبه پنجم آذرماه، با صدور بیانیه‌ای حملات موشکی به نیروهای ائتلاف در منطقه الشدادی سوریه را تایید کرد و در ادامه اشاره کرد که این حملات، خساراتی بر جای نگذاشته است.

پیشتر کانال‌های خبری متعلق به شبه‌نظامی‌های وابسته به نظام جمهوری اسلامی ایران در عراق، از جمله صابرین نیوز، با انتشار خبری در شامگاه جمعه، ۴ آذر ۱۴۰۱، از حمله به پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکا در منطقه الشدادیِ سوریه خبر دادند؛ خبری که همزمان در رسانه‌های دولتی داخل ایران نیز بازتاب پیدا کرد.

به‌نوشته سنتکام، شامگاه‌ جمعه، حدود ساعت ۲۲:۳۰ دو موشک به سوی پایگاه ائتلاف در منطقه الشدادی شلیک شده که خسارتی بر جای نگذاشت.

ابتدا کانال تلگرامی صابرین‌نیوز در ارتباط با حمله به منطقه الشدادی چنین نوشت: «انفجارهایی مهیب در پایگاه آمریکایی الشدادی، واقع در مرز عراق و سوریه، به صدا درآمد.»

اندکی پس از انتشار این خبر در کانال تلگرامی صابرین‌نیوز، وبسایت خبری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن انتشار این خبر نوشت موشک‌های شلیک شده به پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه الشدادی سوریه از سمت «تل الشایر»، منطقه‌ای نزدیک به مرز عراق که به‌ادعای تسنیم تحت سیطره نیروهای آمریکایی قرار دارد، شلیک شده است.

تسنیم در ادامه خبر کوتاهی که در این مورد منتشر کرد، چنین نوشت:«یکی از راکت‌ها به ۲۰۰ متری باند پرواز هواپیماها در داخل پایگاه و دو راکت دیگر در نزدیکی محل اسکان (نظامیان آمریکایی) اصابت کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های دولت بشار اسد، نظام جمهوری اسلامی، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی‌اند حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه غیر قانونی است و هر از چندگاهی به این بهانه تلاش می‌کنند تا عملیات‌هایی علیه نیروهای نظامی آمریکا در سوریه انجام دهند.

به‌عنوان مثال ارتش ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در روز ۱۵ اوت ۲۰۲۲، از حمله پهپادی به پایگاه التنف، واقع در شرق سوریه، خبر داد که به‌وسیله نیروهای نظامی این کشور و گروهی از مخالفان دولت بشار اسد که از حمایت آمریکا برخوردارند کنترل می‌شود؛ حمله‌ای که، بر پایه بیانیه مورنظر، هیچ‌گونه تلفات انسانی‌ای در پی نداشت.

روزنامه تایمزِ اسرائیل در همان زمان، از قول یکی از مخالف‌های دولت بشار اسد، نوشت برخی گمانه‌زنی‌ها بر این است که نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران در این حمله پهپادی نقش داشته‌اند.

بیشتر از جهان