ناكامى نادال در دور اول مسابقات «اى تى پى» لندن

آيا نادال صدر نشينى در رده‌بندی جهانى را از دست خواهد داد؟

رافائل نادال مرد شماره یک تنیس جهانAdrian DENNIS / AFP

روز دوم مسابقات اى تى پى لندن با رقابت‌هاى گروه دوم يا همان گروه «آندره آغاسى» پیگيرى شد. در حساس‌ترين بازى اين گروه رافائل نادال، مرد شماره يك تنيس حال حاضر جهان، به مصاف «الكساندر زورف» مرد شماره هفت تنيس جهان از كشور آلمان رفت. به نظر مى‌رسيد که نادال با انگيزه بالايى در اين مسابقات حاضر شده تا عنوان نخستين خود را حفظ كند و از طرفى ديگر زورف نيز مى‌دانست براى دفاع از عنوان قهرمانى خود در اين رقابت‌ها كار بسيار سختى را پيش رو دارد. بازى با حساسيت بسيار زيادى آغاز شد و «زورف» با سرويس‌هاى قدرتمند و بدون پاسخ خود نادال را شگفت زده كرد و نادال كه به نظر مى‌رسيد هنوز از مصدوميت رهايى پيدا نكرده بازى نه چندان قابل قبولى از خود ارائه داد. در ست اول نادال بسيار پر اشتباه ظاهر شد و همين موضوع سبب شد تا ست اول را با نتيجه ٦-٢ به حريف واگذار كند. در ست دوم به نظر مى‌رسيد نادال از تمركز بالاترى برخوردار است و بازى بسيار نزديك پيش مى‌رفت اما كماكان اشتباهات ساده از نادال و بازى بسيار هوشمندانه از زورف كار را بسيار براى او سخت كرده بود و در نهايت نادال اين ست را نيز با نتيجه ٦-٤ واگذار كرد تا در بازى اول بازنده لقب بگيرد. نادال پس پايان بازى در كنفرانس مطبوعاتى به اين نكته اشاره داشت كه از بازى ضعيف خود بسيار ناراحت است ودليل اين موضوع را رها نشدن از مصدوميت از ناحيه شكم دانست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ديگر ديدار حساس اين گروه مدودف روس به مصاف «سيتسيپاس» يونانى رفت. در اين ديدار بسيار زيبا و ديدنى «سيتسيپاس» بسيار با انگيزه‌تر از «مدودف» ظاهر شد و توانست بازى را در دو ست سخت و پياپى با نتايج ٧-٦ ٦-٤ به نفع خود به پايان برساند. حال باید منتظر بمانيم كه آيا نادال رقابت‌ها را ادامه خواهد داد يا صدر نشينى در رده‌بندی جهانى را از دست خواهد داد.

در روز سوم مسابقات بازي‌هاى گروه «بيورن بورگ» پیگيرى خواهد شد كه فدرر به مصاف «بريتينى» و «جوكوويچ» با «دومينيك تيم» رقابت خواهد كرد.

بیشتر از ورزش